ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА

ЧЕРВОНОГРАДСЬКОГО РАЙОНУ

Львівської області

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

Червоноградського міського голови

 

 

 

 

 

14.05.2021

м.Червоноград

67-р

 

 

 

 

 

 

 

 

Щодо затвердження концепції

«Електронної приймальні Червоноградської міської ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

Керуючись Законом України «Про електронні комунікації», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», у співпраці із «Львівським регуляторним хабом» та у рамках реалізації проекту «Антикорупційної ініціативи ЄС», з метою впровадження у Червоноградській територіальній громаді процесу цифровізації,

 

  1. Затвердити концепцію «Електронної приймальні Червоноградської міської ради», що додається.
  2. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради  Земницьку Н.М.

    

Міський голова 

(підпис)

Андрій ЗАЛІВСЬКИЙ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

 розпорядженням мiського голови 14.05.202167-р

 

 

Концепція

«Електронної приймальні Червоноградської міської ради»

 

І. Вступ

Місцеве е-урядування - важлива сучасна форма організації комунікації місцевого самоврядування. Як одна зі складових е-демократії, яка реалізується за допомогою електронних інформаційно-комунікаційних технологій, посідає важливе місце в процесі впровадження принципів “Доброго врядування” в роботі органів місцевого самоврядування в Україні. Одним із шляхів для реалізації даних принципів є створення концепту е-приймальні для функціонування в Червоноградській міській раді. Цей комплекс електронних інформаційно-комунікаційних рішень забезпечить спрощення шляхів доступу громадян та юридичних осіб до інформації про діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, дасть змогу отримувати адміністративні послуги онлайн, значно покращить якість комунікації з владою.

Законодавець визначає функціонування “Електронної приймальні” відповідно до Конституції України, Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про інформацію", "Про Концепцію Національної програми інформатизації", "Про захист інформації в автоматичних системах", "Про доступ до публічної інформації", розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2010 року №2250-р "Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні".

Також, одним із аспектів функціонування е-приймальні є визначення ефективних стратегічних та практичних заходів, направлених на мінімізацію корупційних ризиків, в діяльності міської ради та виконавчого комітету, а також посилення їх спроможності в процесі створення та застосування механізмів запобігання корупції.

Безумовно, впровадження такої системи в органах місцевого самоврядування на практиці є сукупністю рішень та дій, спрямованих на формування комплексного бачення принципів функціонування різних місцевих ІКТ-систем, їх інтеграції між собою, оцінку потреб та визначення необхідного ресурсного забезпечення для реалізації або поліпшення наявних компонентів електронної приймальні Червоноградської міської ради.

З урахуванням вищезазначеного, метою цього документу є опис концепції електронної приймальні із зазначенням ключових компонентів, які є доцільними для впровадження у Червонограді.

 

ІІ. Аналіз діючих електронних сервісів

З березня 2021 року запущено в дію оновлений сайт Червоноградської міської ради, який знаходиться за адресою www.chervonograd-rada.gov.ua. На ньому є доступ до наступних сервісів:

  • Електронні петиції Червоноградської міської ради – на головній сторінці веб - сайту міської ради розміщене посилання, за яким здійснюється перехід на сайт електронних петицій. Наразі ресурс працює в тестовому режимі, проте активність його використання надзвичайно низька.
  • Бюджет участі – на головній сторінці сайту розміщено посилання на кабінет міста Червоноград, створений на платформі «Громадський проект» (розроблена за ініціативи ГО «SocialBoost»). Скориставшись даним ресурсом мешканець міста може подати онлайн заявку на участь у конкурсі проектів, відслідковувати рівень підтримки проекту протягом всього терміну голосування, переглянути архів проектів, проголосувати, надіслати повідомлення, що стосується системи чи окремого проекту, заповнивши онлайн-форму.
  • Електронний документообіг - на даному етапі комунікація з органами влади та в органі місцевого самоврядування відбувається без сталого застосування системи електронного документообігу.

 

Відповідно до планів ЧМР, створений та імплементований електронний документообіг повинен працювати на основі баз даних типу sql та управлятись через функціонал php та java. Це дозволить легко інтегрувати кабінет мешканця до платформи у майбутньому. Щодо взаємодії із державними платформами ­ -через ДІЮ планується ідентифікація користувача. Щодо Вулика і Трембіти - наразі йде робота над моделлю інтеграції з цими сервісами.

 

ЦНАП ЧМР зараз працює у програмі "Галерея послуг", але їх роботу теж планується об’єднати в єдину систему документообігу з виконавчими органами та комунальними підприємствами.

 

Електронні сервіси в комунальних підприємствах відсутні. Діють лише індивідуальні телефонні гарячі лінії комунальних підприємств.

 

ІІІ. Відповідальні структурні підрозділи та службовці ЧМР

Впровадженням та координацією втілення електронної приймальні у Червоноградській міській раді займається заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та керуючий справами виконавчого комітету. При втіленні е - сервісів за технічне обслуговування відповідатиме інспектор відділу інформаційної політики.

Контроль за зверненнями та скаргами, що надійшли до міської ради, адміністрування і модерацію документообігу здійснює загальний відділ Червоноградської міської ради, у якому налічується 8 осіб. Даний відділ адмініструватиме нові е-сервіси громади.

У приміщенні міської ради створено бек - офіс на першому поверсі, який приймає звернення та заяви громадян. При створенні офісу передбачено, що його працівники впроваджуватимуть систему електронного документообігу.

 

ІV. Компоненти Електронної приймальні

  • Електронний кабінет мешканця

Це е-інструмент, який покликаний спростити процес надання адміністративних та соціальних послуг, запитів та звернень для мешканців. Пропонується як частина офіційного веб-сайту Червоноградської міської ради в мережі Інтернет, призначений для прийому звернень, запитів на отримання інформації в електронній формі та отримання інших електронних послуг.

Функції електронного кабінету мешканця:

1 етап

  1. записатись на прийом до керівництва міської ради;
  2. написати електронне звернення згідно категорії питання, а також отримати відповідь в електронній формі;
  3. надіслати запит на отримання інформації, розпорядником якої є міська рада та її виконавчі органи, отримати відповідь у визначені строки;
  4. переглянути статус у якому знаходиться дане звернення чи запит та хто є його виконавцем;
  5. відслідковувати статус обробки документів, запитів або звернень, бачити особу виконавця, через особистий кабінет на порталі;
  6. подати документи для отримання адміністративних послуг;
  7. завантажити бланки заяв та звернень (при необхідності);
  8. здійснити оплату вартості надання адміністративних послуг (у тих випадках, де це передбачено регламентом їх надання);
  9. записатись в Центр надання адміністративних послуг (наприклад, щоб завершити процес оформлення документів або отримати результат надання послуги);
  10. оплатити комунальні послуги;
  11. залишити звернення чи скаргу на карті міста з прикріпленою фотографією та отримати відповідь про підтвердження її вирішення.

2 етап

  1. записатись на прийом до лікаря;
  2. зареєструвати дитину у дитячий садок;
  3. зареєструвати дитину у школу.

3 етап

  1. розробка мобільного додатку.

 

Для використання усіх функцій кабінету потрібно буде зареєструватися та створити особистий кабінет. Згодом, використовуючи обрану для реєстрації електронну пошту та пароль, мешканець може увійти до створеного особистого кабінету на порталі. Також, варто передбачити можливість повної авторизації на порталі за допомогою модулю id.gov.ua. Це інтегрована система електронної ідентифікації, яка призначена для технологічного забезпечення електронної ідентифікації та автентифікації користувачів. Система комплексно містить різні види ідентифікації (кваліфікований електронний підпис, BankID, MobileID), а також модуль електронного підписання документів.

Програмне забезпечення повинне бути розроблене, або інтегруватись із sql базами даних та підтримувати функціонал php вище версії 7.0 .

 

  • 1525 - Модель диспетчерської служби\Гарячої лінії міста Червоноград

Модель зворотного зв’язку через механізм роботи диспетчерської служби у формі гарячої лінії з обов’язковою авторизацією в кабінеті мешканця, або комунікації через соціальну мережу ФБ на офіційній сторінці ЧМР.

В офлайн-режимі - це міська багатоканальна телефонна служба, де кожен мешканець міста може отримати потрібну консультацію та подати звернення. В онлайн-режимі – це комунікація через кабінет мешканця та сторінки в соціальних мережах, а також мобільний додаток, через які можна отримати інформацію про планові та аварійні роботи. Така диспетчерська служба не тільки надає консультації, а й контролює якість виконання робіт шляхом отримання зворотного зв’язку від мешканців.

 

Інтеграція:

Електронна приймальня має бути інтегрована з:

  • Системою електронного документообігу;
  • Геоінформаційною системою міста;
  • Державними сервісами, кадастрами та реєстрами.

 

Для впровадження та якісного розвитку інструментів, що сформують в майбутньому систему «Е-приймальні», Червоноградська міська рада планує здійснювати такі заходи:

- розробити та затвердити програму розвитку електронних сервісів в Червоноградській міській раді та її виконавчих органах;

- виокремити в структурі виконавчих органів підрозділ/сектор, відповідальний за розвиток інформаційних технологій та забезпечити якісне кадрове наповнення новоствореного підрозділу;

- забезпечити оновлення комп’ютерної техніки, встановленої у виконавчих органах міської ради;

- оновити застаріле програмне забезпечення на робочих місцях посадових та службових осіб міської ради відповідно до вимог чинного законодавства;

- забезпечити проведення комплексу заходів, необхідних для підвищення рівня захисту інформації;

- затвердити необхідні розпорядчі документи, визначити відповідальну особу, забезпечити передачу даних через захищений канал зв’язку;

- здійснити оновлення локальної мережі для внутрішнього з’єднання;

- створити окремий підрозділ/сектор, відповідальний за роботу зі зверненнями громадян, та забезпечити його якісне кадрове наповнення;

- розробити план інформаційної кампанії для популяризації впроваджених електронних сервісів серед мешканців міста та забезпечити її реалізацію;

- забезпечити швидкий та якісний перехід до повноцінного використання електронного документообігу;

- розробити та затвердити Положення про електронний документообіг;

- розробити та затвердити Положення про безпеку обміну та зберігання інформації у цифровому середовищі;

- розробити та затвердити Концепції розвитку цифрових компетенцій жителів громади;

- розробити та затвердити Положення про надання електронних послуг мешканцям та форми їх участі в управлінні громадою через інструменти електронної демократії.

  

Номер розпорядження 67
Дата прийняття розпорядження 2021-05-14
Чинність
Галузь
Приєднані файли:
№67-р від 67-р Е концепція.rtf
Поширити: