Довідка

про підсумки роботи із  зверненнями громадян, які надійшли  у виконавчий комітет Червоноградської міської ради протягом 2022 року

 

             Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”, органам місцевого самоврядування  делеговані повноваження по розгляду звернень громадян. Керуючись чинним законодавством про звернення громадян та у відповідності до УПУ „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ” на розгляд виконавчого комітету виноситься питання «Про підсумки роботи із зверненнями громадян, які надійшли у виконавчий комітет Червоноградської міської ради у 2022 році.».

 

      Протягом  2022 року  (у порівнянні з 2021 роком )у виконавчий комітет надійшло за способом звернень:

    ( Рис. 1)  таблиця Всього надійшло звернень за видами.

Вид звернення

2022рік

2021рік

+/-

Письмові звернення

4061

2562

+1499

Електронні звернення

7

10

-3

Всього

4068

2572

+1496

Телефонні звернення на Урядову гарячу лінію (т.1545)

485

784

-299

Телефонні звернення на  Гарячу лінію області (т.112)

461

1157

-696

Телефонні звернення на

службу чергового виконкому (т. 1525)

1383

1948

-565

Всього

2329

3889

-1560

Всього звернень з виплати компенсації за комунальні послуги за розміщення (внутрішньо-переміщених осіб) ВПО

3731

0

+3731

Всього надійшло звернень

10128

6461

+3667

 

За видами звернення надійшли: - 4058 заяв ;6 –пропозицій; 4 -скарги,

Серед тих, хто звернулися  у 2022 році – більшість жінки - 2235 (у 2021р - 1528)

чоловіки - 1833   (у 2021р - 1044 ), як і минулоріч .

Звернень за суб’єктом надійшло: – 3864- індивідуальні (у 2021р - 2346 ),187 – колективні, в них 2923підписів (у 2021р – 226, в них  4387 підписів), повторних - 17 ,( (у 2021р - 20)

За категоріями звернулось: учасників війни – 1 , учасники бойових дій -50,  осіб з інвалідністю І гр. – 8 осіб з інвалідністю ІІ гр. –10 , осіб з інвалідністю ІІІ гр. – 21; багатодітні сім’ї – 4. Учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 8 інших категорій що не вказали у заявах категорію, – 3966

За соціальним станом звернулось: пенсіонерів – 246, 3 – робітники, 2 – військовослужбовці, 3 - підприємців., інших категорій -3814, які не вказали свого соціального стану в заявах.

 (Рис.3 Письмові звернення надійшли з наступних питань

 

 

2022

2021

+/-

Письмові звернення з питань:

4068 (100%)

2572 (100%)

+1496

010 промислової політики

0

7 (0,3%)

-7

020  аграрної політики і земельних відносин

894 (22%)

135 (5,2%)

+759

030 транспорт і зв’язок

17 (0,4%)

41 (1,6%)

-24

040 економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво

0

24 (0,9%)

-24

050 фінансова, податкова, митна політика

31 (0,8%)

4 (0,2%)

+27

060 соціальний захист

1480 (36,4%)

63 (2,4%)

+1417

070 праці та заробітної плати

10 (0,2%)

8 (0,3%)

+2

080 охорона здоров`я

13 (0,3%)

35 (1,4%)

-22

090 комунального господарства

1454 (35,7%)

1982 (77,1%)

-502

100 житлова політика

25 (0,6%)

34 (1,3%)

-9

110 екологія та природних ресурсів

1 (0,02)

39 (1,5%)

-38

120 забезпеч законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян

0

33 (1,3%)

-33

130 сім’я, діти, молодь, тендерна рівність і спорт

21 (0,5%)

17 (0,7%)

+4

140 культура та культурна спадщина

0

1 (0,04%)

+1

150 освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність

30 (0,74)

19 (0,74%)

+11

160 Інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації

0

3 (0,12%)

-3

170 діяльність об’єднань громадян ,релігія та міжконфесійні відносини.

0

0

0

180 діяльність ВРУ, ПУ та КМУ

0

0

0

190  діяльності центральних органів влади

0

0

0

200  діяльності місцевих органів виконавчої влади

0

0

0

210 . діяльності органів місцевого самоврядування

6 (0,15%)

18 (0,7%)

-12

220 обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини

0

0

0

230 державне будівництво, адміністративно-територіальний устрій

0

0

0

240 інші

86 (2,11%)

109 (4,2%)

-23

 

 

 

 

 

 (Рис.4)  За характером, порушених у письмових зверненнях, питань  переважають питання: соціального захисту -1480(36,4%) (У 2021 – 63 (2,4%); комунального господарства – 1454(35,7%)  ( у 2021 -1982 (77,1% )  аграрної політики та земельних відносин -894 (22%) ( у 2021 – 135 (5,2 %); фінансової, податкової, митної політики 31(0,8%)  (у 2021 - 4(0,2 %); освіти, наукова, інноваційна діяльність 30 (0,74%) (у 2021 -19 (0,74%); житлової політики -25(0,6%) ( у 2021-  34 (1,3%); сім’ї, дітей, молоді, тендерної рівності і спорту – 21(0,5%) (у2021 – 17 (0,7%); транспорту і зв’язку-17(0,4%) (у 2021 -41(1,6%);   охорони здоров’я – 13 (0,3%) (у 2021 – 35(1,4%);

решта менше 1,3 %

(Рис. 5) Заяви , що надійшли у 2021 році розглянуті наступним чином:

Результати розгляду

 

 

 

вирішено позитивно

1423 (35%)

754 (29,3%)

+669

Відмовлено

275 (6,7%)

0

 

дано роз’яснення

2370 (58,3%)

1818 (70,7%)

+552

 

З порушенням термінів надані відповіді на  40 (0,98%%) звернень (у 2021 - 265 (6,4%)

 Всі стосувались відключення від індивідуального опалення

Окрім письмових  звернень, громадяни міста звертаються на телефони Гарячих ліній. Зокрема:

  (Рис.7)Урядова гаряча лінія315 звернень  (у 2021р. - 784), що на 173 менше

Питання з якого звертались

2022

2021

+/-

з комунальних  питань ,   ( влаштування  індивідуального опалення 78;каналізація 39, електропостачання 14, водопостачання 57,ремонти 13, скарги на сусідів 13, благоустрій 15, влаштування дитячих майданчиків 4, ремонту внутріквартальних доріг  25, вуличного освітлення 17 та інші 40

315

488

-          173

з питань соціального захисту ( призначення субсидій, матеріальної допомоги, пільг, надання путівок на оздоровлення) 

68

123

-          55

з питань медицини (скарги на лікарів, пільгові ліки)       

57

124

-          67

 з  питань транспорту(пільговий проїзд, відсутність маршруток за графіком

7

12

-          5

 з інших різних питань (реформування освіти, оновлення бібліотеки,)                                                                

38

37

+ 1

ВСЬОГО

485

784

-299

 

Станом на 31.12.2021 було протерміновано 4 звернення.

2-ий день немає води, Заявниця повідомила, що затоплений підвал в гімназії імені родини Луговських ( колишня 9 школа), який служить укриттям, одинока Заявниця є не ходячою, 70 років, проживає сама. Просить призначити їй соціального працівника, який би приносив продукти з магазину і пенсію.  Заявниця скаржиться, що водій маршрутки №3 н.з. ВС 8853 десять хвилин тому відмовив їй  інваліду 2 гр. у проїзді,

На звернення громадян міста  на «Урядову гарячу лінію» надавались письмові відповіді заявникам у відповідності до ЗУ «Про звернення громадян» та їх копії надсилаються Львівському контактному центру для послідуючого внесення даних Єдиної системи опрацювання звернень.

(Рис.10)Гаряча лінія області   -  461 звернення  ( у 2021. - 1157   ) на 696 менше

 

2022

2021

+/-

Всього  надійшло з питань:

461

1157

-          696

- будівництво та благоустрій

8

89

-         81

- водопостачання та каналізація

76

100

-24

-вуличне освітленння

2

12

-10

- газопостачання

0

3

-         3

- дорожнє покриття

15

32

-         17

- екологія та природні ресурси

2

7

-         5

- електропостачання

30

24

+ 6

- комунальне господарство

242

644

-         402

- освіта, наука та інтелектуальна власність

0

1

-         1

- охорона здоровя (в.т.ч. коронавірус)

2

29

-         27

- соціальний захист

7

10

-         3

- теплопостачання

45

32

+13

- транспорт

7

17

-10

- інше

25

157

-133

 

Звернення на Гарячу лінію області ст. на 30.12.21 р. розглянуті без порушенням термінів

 (Рис.11)  Телефонна лінія чергового виконкому «1525»

у 2022році звернулось 1383 громадян

   ( у 2021р. -  1948   звернень ) на 565 менше

Громадяни звертались на службу з наступних питань:

По питаннях  КП «Червонограджитлокеомунсервіс» - 401(у 2021 - 377 )

А саме:

- водопостачання -  92   

- каналізація – 83 

- світло   - 170 

- течуть дахи , ремонти, різне –  56 

По питаннях КП «Червоноградводоканал»   - 318  (у 2021  -133), що на 185більше, з яких:

 - водопостачання  -  125

- затори зовнішньої каналізації –179

- різне -14

 

По питаннях  КП «Комунальник»  50  (у 2021 – 51),  з яких:

- зовнішнє освітлення, робота світлофора       - 32

- вивіз сміття, прибирання територій     - 6  

- ремонту доріг – 1

- різне -11

По питаннях  КП «Червоноградтеплокомуненерго»  - 56 ( у 2021 - 140 )

З яких:

- пориви теплотраси -16

-якість теплопостачання; - 13

- різне – 27

По питаннях  ШРЕМ   – 106 (у 2021 – 35);

По питаннях Львівгазу   - 6 (у 2021– 23).

По питаннях перевезень  - 32 (у 2021 - 37 );

По питаннях НС (пожежі, підпали трави) – 232(у 2021 – 123)

По ліфтах  - 28 (у 2021 – 8);

Інші: - 154 ( у 202- 30)

(паркування на газонах, скарги на  приймальний покій, відсутність люків через викрадення, бродячі собаки.)

Відповідальні чергові виконкому (тел.1525) надають інформацію заявникам про те, як вирішити проблему,  про заплановані відключення мереж,  забезпечують координацію роботи аварійних служб комунальних підприємств, інформують про стан  виконання звернень на Гарячу лінію області у вечірні години та  вихідні дні. Щоранку надають інформацію першому заступнику міського голови  про звернення  за час чергування.

Ми запланували  у 2023 році підключити безкоштовну лінію на службу чергового 800401525 на яку можна буде телефонувати безкоштовно з телефону будь якого оператора. Телефон вже купили. Оплата договору на обслуговування номеру до нового року не пройшла (не провело казначейство). Буде здійснена в січні

        Станом на 02.01.2022 р., за рахунок коштів  місцевого бюджету виплачена матеріальна грошова допомога  1544 ( у 2021 -  1658  )громадянам (пенсіонерам, ветеранам, малозабезпеченим  сім’ям та іншим категоріям) на загальну суму  6315,1 тис. грн. ( у 2021 -  4085,5 тис. грн.), в т.ч. 411( у 2021 -  476) учасникам АТО на суму 1012,3 тис. грн ( у 2021 - 1 124 тис. грн.)

Звернення громадян є індикатором  проблем, які виникають з різних причин у громадян міста , вони є сигналом до планування роботи    по благоустрою міста, перерозподілу коштів для вирішення проблем, які виникають на часі.

Звернення розглядались міським головою заступниками міського голови відділами виконавчого комітету, виконавчими органами ради та комунальними підприємствами

З метою забезпечення належного виконання вимог чинного законодавства „Про звернення громадян ” у виконавчому комітеті проводився  аналіз звернень для виявлення причин, що їх породжують, а також виявлення найбільш гострих суспільно-значущих проблем, які потребували негайного вирішення, своєчасного розроблення пропозицій з урахуванням потреб щодо фінансування необхідних заходів під час формування бюджетів різних рівнів.

Заплановані  особисті прийоми громадян міським головою не проводились спочатку через карантин, потім через воєнний стан.

У 2022 році додались звернення  громадян з виплати компенсації за комунальні послуги за розміщення (внутрішньо-переміщених осіб) ВПО – 3731

В управлінні ЖКГ з 01.09.2022 зазначені звернення вносяться до  інформаційно-аналітичної системи обліку осіб, пов’язаних з компенсацією за тимчасове розміщення ВПО.

           Громадяни міста іноді звертаються  до виконавчого комітету із зверненнями , посилаючись на ЗУ «Про доступ до публічної інформації» через  незнання чинного законодавства. Якщо такі звернення не потребують надання створюваного в установі документу, вони реєструються і розглядаються як звернення а не запити.

         Для інформації: Крім звернень громадян, які наведені вище,   впродовж 2022року до виконавчого комітету надійшло  запитів на інформацію 162 (у 2021 - 475) та депутатських звернення 98(у 2021 році -254)

          Основними причинами та умовами , що породили письмові заяви і скарги громадян до виконавчого комітету, дзвінки на гарячі лінії та телефони  відповідального чергового виконкому були :

- звернення на від’єднання  від ЦО , через неспроможність сплачувати за теплопостачання (депутати прийняли рішення про надання таких дозволів  подекуди всупереч чинному законодавству)

-   старіння і зношеність мереж каналізаційних,  водо- , тепло-постачання, житлового фонду,  доріг.;

- скарги на іржаву воду, спричинені ремонтами  мереж через пориви чи заміну їх;

-  недбалістю окремих громадян, які скидають в каналізацію сміття, яке спричиняє затори;

- збільшенням кількості громадяни що опиняються у скрутному становищі через війну,  хвороби,  фінансові,  житлові проблеми , через маленьку пенсію і неврегульовані сімейні відносини, тощо;

- неспроможність сплачувати вартість послуги через малу пенсію чи  невпорядковані сімейні відносини, що не дають можливості оформити субсидію.

- неспроможність громадян похилого віку низьку пенсію, прописаних, але не проживаючих з батьками дітей, внуків і не підтримуючих їх матеріально, або проживаючих далеко в інших містах,  сплачувати комунальні платежі , підтримувати в належному стані комунальні мережі в квартирах (приватизованих) та купувати ліки;

- незнання громадянами  змін чинного законодавства щодо утримання та ремонтів житла ;

-  реформування освіти, зміна адміністративно-територіального устрою нашої держави.

       Аналіз роботи із розгляду звернень громадян,  що надійшли до виконкому, свідчать про необхідність і   вдосконалення роботи, підвищення вимогливості до виконавців звернень , вживати дієвих заходів по упередженню фактів порушень термінів розгляду звернень , покращенні виконавчої дисципліни, сприяти підвищенню ефективності управління, якості підготовки та прийняття рішень щодо розв’язання суспільно важливих проблем з урахуванням думки громадськості. Забезпечувати об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян, приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені верстви населення, інваліди , учасники ООС (АТО) , учасники війни, внутрішньо переміщені особи.

 

Начальник загального відділу                                  Тетяна МАРТЕНС

Поширити: