ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МIСЬКА РАДА Львiвської областi Тридцять четверта сесія сьомого скликання Р I Ш Е Н Н Я
|
|||
13.12.2018р. |
м. Червоноград |
№1083 |
|
Про затвердження Правил торгівлі на ринках на території Червоноградської міської ради в новій редакції |
|
|
|
Керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи Правила торгівлі на ринках, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року № 57/188/84/105, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 березня 2002 року за № 288/6576, з метою впорядкування роботи ринків, Червоноградська мiська рада
ВИРIШИЛА:
- Затвердити Правила торгівлі на ринках на території Червоноградської міської ради в новій редакції, що додаються.
- Рішення Червоноградської міської ради від 28.07.2016 року №231 «Про затвердження Правил торгівлі на ринках на території Червоноградської міської ради» визнати таким, що втратило чинність.
- Це рішення набирає чинності з дня його оприлюднення в газеті “Новини Прибужжя” та на офіційному веб-сайті Червоноградської міської ради.
- Контроль за виконанням рiшення покласти на постiйну депутатську комiсiю з питань депутатської дiяльностi, забезпечення законностi, антикорупційної політики, захисту прав людини, сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації (Золочівський В.П.), постійну депутатську комісію з питань економічного розвитку (інвестиції, промисловість, транспорт та зв’язок), торгівлі і побутового обслуговування (Василишин П. С.), першого заступника мiського голови з питань дiяльностi виконавчих органiв ради Д.І.Балка.
Мiський голова А.ЗАЛІВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Червоноградської міської ради
від 13.12.2018 р. №1083
ПРАВИЛА ТОРГІВЛІ НА РИНКАХ
НА ТЕРИТОРІЇ ЧЕРВОНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(нова редакція)
Правила торгівлі на ринках на території Червоноградської міської ради (надалі за текстом – Правила) визначають вимоги щодо функціонування створених у встановленому порядку ринків усіх форм власності на території Червоноградської міської ради, організації на них оптової та роздрібної торгівлі продуктами рослинного і тваринного походження, продовольчими і непродовольчими товарами, худобою, тваринами, кормами тощо, надання послуг, додержання ветеринарних, санітарних, протипожежних вимог, правил безпеки праці, прав споживачів.
- Загальні положення
- Правила розроблено відповідно до пункту 44 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», із врахуванням Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року N 57/188/84/105.
- Ринки, незалежно від форми власності та організаційно-правової форми, керуються у своїй діяльності законодавством України, Правилами та іншими нормативними актами, прийнятими Червоноградською міською радою та її виконавчим комітетом у межах їх компетенції.
- У разі суспільної необхідності та зміни чинного законодавства Червоноградська міська рада вносить зміни у вищезгадані Правила.
- У Правилах терміни вживаються в такому значенні:
бронювання торговельного місця – додаткова послуга, що надається за заявою особи, яка має намір здійснювати торгівлю на ринку, з метою резервування торговельного місця за цією особою на обумовлений термін, у разі відсутності інших угод (оренди, суборенди, бронювання) на це торговельне місце;
відкриті столи – столи без накриття, які розміщуються на відкритій території ринку;
дрібнороздрібна торговельна мережа – частина роздрібної торговельної мережі, яка складається з наметів, кіосків, пунктів пересувної торгівлі, автоматів, нестаціонарних торговельних одиниць;
кіоск – об’єкт дрібнороздрібної торговельної мережі стаціонарного типу, некапітальної забудови, для організації продажу товарів без доступу в нього покупців, який займає відособлене приміщення загальною площею до 30 квадратних метрів;
контейнер – закрита споруда для зберігання, перевезення та реалізації товарів широкої номенклатури. Контейнер може бути переобладнаний під кіоск;
криті столи – столи з накриттям, які розташовані на відкритій території ринку. До критих столів належать також столи, які розміщені у будівлях та/або мають одну загальну покрівлю над декількома столами;
магазин – стаціонарний пункт роздрібного й оптового продажу товарів, які займають окремі будівлі або приміщення й мають торговельний зал для покупців;
намет – об’єкт дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірної конструкції, встановлений як відособлене приміщення і не має торговельного залу для покупців;
об’єкти ресторанного господарства – це капітальні будівлі з приміщенням для обслуговування відвідувачів і необхідними приміщеннями для підготовки, виготовлення, фасування, розігрівання й т.п. їжі (ресторани, кафе, столові, закусочні і т.д.);
оптова торгівля – сфера підприємницької діяльності, що здійснює зв’язок між промисловістю, роздрібною торгівлею і підприємствами ресторанного господарства. Основною її функцією є збут товарів крупними партіями як підприємствам роздрібної торгівлі і підприємствам ресторанного господарства, так і промисловим підприємствам для подальшої переробки;
палатка – об’єкт дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірної конструкції, встановлюваний як відособлене приміщення без торговельного залу для покупців;
пересувна мережа – пересувна тимчасова споруда – споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, ятка, ємність, торговельний автомат, автомагазин, авторозвозка, мото-велоколяска, ручний візок, відкритий літній майданчик щоденного демонтажу тощо;
продавець – фізична особа (громадянин України, іноземний громадянин, особа без громадянства), суб’єкт господарювання, який згідно з договором реалізує споживачеві товари та/або надає послуги;
ринковий комплекс – об’єкт ринкової торгівлі цілорічного використання (у капітальних спорудах) і сезонного використання (на відкритих майданчиках під навісами) з приміщеннями підприємств торговельно-побутового призначення: роздрібної та оптової торгівлі, побутового обслуговування, закладів ресторанного господарства, готелів тощо;
ринок – суб’єкт господарювання, створений на земельній ділянці, яку відведено відповідно до чинного законодавства України, і зареєстрований у встановленому порядку, функціональними обов’язками якого є надання послуг та створення для продавців і споживачів належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій;
ринок відкритий – ринок, розташований на належним чином облаштованій відкритій території або майданчику, на якому основна торгівля проводиться з критих та відкритих столів, прилавків, пунктів дрібнороздрібної торговельної мережі та автомобілів (державні лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи та пункти прокату торговельного інвентарю на території відкритого ринку розміщуються в окремих приміщеннях);
ринок комбінований – ринок, у якому поєднуються крита частина з відкритим майданчиком, відкритий ринок з обладнаними павільйонами, відведеними для торгівлі продуктами тваринництва;
ринок критий – ринок, розташований у побудованій за типовим або індивідуальним проектом будівлі різної поверховості. Критий ринок, крім основної забудови, може мати на прилеглій території відокремлені павільйони, кіоски, криті та відкриті столи, прилавки, майданчики, в тому числі для торгівлі з автомашин, стоянку для автотранспорту;
ринок непродовольчий – ринок, на якому здійснюється реалізація непродовольчих товарів;
ринок продовольчий – ринок із реалізації продовольчих і харчових продуктів промислового виробництва, а також сільгосппродукції;
ринок сільськогосподарський – ринок, на якому здійснюється реалізація сільськогосподарської продукції, в тому числі виготовленої (вирощеної) в особистому господарстві, товаровиробниками, та торговельно-закупівельна діяльність;
ринок спеціалізований – ринок, на якому організовано реалізацію окремих груп товарів;
ринок універсальний – ринок, призначений для реалізації продовольчих і непродовольчих товарів різного асортименту;
роздрібна торгівля – сфера діяльності з продажу товарів, надання послуг на підставі усного або письмового цивільно-правового договору безпосередньо кінцевому споживачу для особистого некомерційного користування;
роздрібна торговельна мережа – сукупність стаціонарних, тимчасових і пересувних пунктів роздрібного продажу товарів, торговельних автоматів, торговельних місць на ринку, а також пунктів ремонту предметів особистого вжитку і домашнього користування, не пов’язаних з виробництвом цих товарів. З урахуванням постійного місцезнаходження, розрізняють стаціонарну і пересувну мережу, за характером капітальних споруд – магазини, торговельні павільйони, кіоски;
споживач – фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити товар (послугу) для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника;
торговельний майданчик – замощена чи заасфальтована ділянка землі, облаштована на територіях ринків або автономно, який зареєстрований в установленому порядку і призначений для індивідуальної торгівлі. Торговельний майданчик використовується для продажу продукції і товарів з автомашин, візків, причепів та організації сезонних ярмарків, базарів. В період переходу ринків до торгово-сервісних комплексів має функцію ринку;
торговельне місце на ринку – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції (надання послуг) зі столів, прилавків, транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо згідно з планом ринку.
торговельна площа ринку – сума площ ринку (торговельних залів і торговельних місць на відкритій території), де безпосередньо організовується процес купівлі-продажу товарів без урахування площ складів, допоміжних і адміністративних будівель (споруд), евакуаційних проходів і т.п.
торговельне приміщення – майновий комплекс, який займає окрему споруду (приміщення) або який розміщено у спеціально призначеній та обладнаній для торгівлі споруді, де суб’єкт господарювання провадить діяльність з реалізації товару (надання послуг);
торговельний павільйон – пункт роздрібного продажу товарів (надання послуг), що займає окрему будівлю полегшеної конструкції з торговельним залом для покупців площею до 300 квадратних метрів;
торговельно-сервісний комплекс – сукупність взаємопов’язаних об’єктів, зосереджених в одному місці, де поряд з об’єктами торгівлі, громадського харчування і сфери послуг, функціонує ринок, з централізованим управлінням господарською діяльністю, що за своїм типом, розміром і розміщенням функціонально відповідають вимогам торговельної зони та зосереджені у єдиному архітектурному комплексі. Функціонування торговельно-сервісного комплексу забезпечує суб’єкт господарювання;
філія ринку – територіально відокремлені зони і майданчики для ведення власної діяльності під керівництвом основних ринків.
- Класифікація ринків
- Ринки, які створюються та функціонують на території Червоноградської міської ради, можуть бути таких типів:
- за сезонністю ведення ринкового торгу: постійно діючі, що функціонують безперервно протягом року; сезонні, що діють у сезон виробництва продукції, яка реалізується або відповідно до певних кліматичних умов; одноразові ярмарки-базари – одномоментні комерційно-торговельні заходи, що носять тематичних характер і поєднуються з виїзною торгівлею товаровиробників і представників різних торговельних систем;
- за режимом роботи: щоденні; такі, що працюють з одним-двома вихідними днями; такі, що працюють кілька (один-чотири) днів на тиждень;
- за конструкцією: криті, відкриті та комбіновані;
- за видами економічної діяльності: з оптової торгівлі, з роздрібної торгівлі та з оптово-роздрібної торгівлі;
- за товарною спеціалізацію: продовольчі, непродовольчі, універсальні, сільськогосподарські, спеціалізовані з реалізації окремих груп товарів;
- за ступенем господарської самостійності: самостійні суб’єкти господарської діяльності з правами юридичної особи і філії ринків.
- Основні завдання функціонування ринків
- Основними завданнями функціонування ринків на території Червоноградської міської ради є:
- забезпечення населення широким асортиментом товарів;
- організація торгівлі на підставі розвитку матеріально-технічної бази, яка забезпечує впровадження прогресивних технологій товарообігу;
- дотримання законних прав та інтересів споживачів відповідно до законодавства України.
- Режим роботи ринку
- Адміністрація ринку, незалежно від форми власності та підпорядкування, узгоджує з виконавчим органом Червоноградської міської ради режим роботи ринку.
- Час роботи окремих об’єктів торгівлі та сфери послуг, які розміщені на території ринку, регламентується загальним режимом роботи ринку.
- У разі планового закриття ринку, окремих його приміщень або частин території (для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання) адміністрація ринку повинна не пізніше як за чотирнадцять днів повідомити про це письмово виконавчий комітет Червоноградської міської ради, а також населення і продавців, розмістивши біля входу до ринку інформацію про режим роботи ринку, дату та період закриття, й оповістити про це через радіовузол ринку та/або засоби масової інформації.
- У випадку закриття ринку для виконання екстрених заходів при аварійних та надзвичайних ситуаціях інформація до відома продавців, споживачів та виконавчого комітету Червоноградської міської ради доводиться негайно.
- Вимоги до облаштування та утримання ринку
- Територія ринку повинна мати відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів земельну ділянку, зручне сполучення громадського транспорту, підходи для вільного доступу громадян, стоянки та під’їзди для транспортних засобів відвідувачів, безпечні для пересування пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, телефонний зв’язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць понад 250 одиниць, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання твердих побутових відходів і сміття тощо.
- Робота ринків не повинна погіршувати санітарний та екологічний стан місцевості та негативно впливати на умови проживання населення.
- Облаштування та утримання території ринку повинно відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року N 145, Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04 червня 1996 року N 23, Правилам благоустрою, забезпечення чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях на території Червоноградської міської ради, Правил.
- Вхід на ринки безкоштовний.
- На вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням повної назви ринку та його власника, спеціалізації ринку, режиму роботи, а також графічно виконана план-схема території з позначенням усіх стаціонарних об’єктів ринку (обов’язково: державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, громадської вбиральні, контрольних вимірювальних приладів), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів.
- На видному, доступному для огляду місці встановлюється оформлений стенд з розміщенням на ньому: копії свідоцтва про реєстрацію ринку як суб’єкта господарювання, Правил, витягів із Закону України «Про захист прав споживачів», нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій, тарифів на послуги, що надаються ринком, Ветеринарно-санітарних правил для ринків, інформації про адресу і номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів, здійснюють державний контроль та нагляд за якістю та безпекою товарів, засобів вимірювальної техніки, інформації про місцезнаходження Книги відгуків і пропозицій, переліку продукції, що підлягає сертифікації тощо.
- Для потреб і зручностей продавців і споживачів на території ринку або поруч можуть відкриватися магазини, підприємства ресторанного господарства, побутового обслуговування населення, об’єкти телефонного зв’язку, готелі, каси продажу квитків на транспорт тощо.
- Платежі за послуги ринку справляються після проведення ветеринарно-санітарної експертизи продукції тваринного і рослинного походження до початку торгівлі.
- Документи що дають право на торгівлю, висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи повинні зберігатися продавцем на торговельному місці до закінчення торгівлі. Передавати їх іншим особам забороняється.
- У разі наявності на ринку торговельних місць з продажу харчових продуктів тваринного та/або рослинного походження на ринку повинна бути розміщена та обладнана лабораторія ветеринарно-санітарної експертизи.
- У разі наявності на ринку місць для продажу товарів на вагу, на розлив, з метою надання споживачам можливості перевірки правильності вартості придбаних ними товарів, в доступному місці на ринку повинні бути встановлені контрольні вимірювальні прилади, які відповідають метрологічним правилам та нормам вимірювальної техніки.
- На території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах, де реалізується продукція рослинного і тваринного походження, повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу окремих видів продукції: сільгосппродукції, м’яса свіжого і битої птиці, живої худоби, птиці, кормів, домашніх тварин, яєць, молочних продуктів, риби, меду, олії тощо.
Спеціалізовані зони, ряди столів, прилавків та майданчики обладнуються наочними позначеннями про їх призначення. Продавцям забороняється використовувати торговельні місця не за призначенням.
- Місця для продажу продукції (товарів) з транспортних засобів виділяються на спеціально облаштованих та розмічених майданчиках, що не створює небезпеки для споживачів (пішоходів).
Продаж продовольчих і непродовольчих товарів здійснюється в окремих зонах цих майданчиків згідно із затвердженою адміністрацією ринку планом-схемою розміщення торговельних місць на ринку.
Використання стоянок автомобільного транспорту для продажу товарів не допускається.
- У відведених місцях торгівлі пересування транспортних засобів дозволяється лише до початку торгівлі та після її завершення.
- Транспортні засоби, причепи, автопричепи типу «купава», візки, з яких здійснюється торгівля, повинні знаходитись в належному санітарному та технічному стані; не допускається торгівля з неохайних, поламаних автомашин, причепів тощо. Використання транспортних стоянок для продажу товарів не допускається.
- Організація торговельної діяльності на ринку
- Розташування торговельних місць на ринку, торговельно-технологічного обладнання має бути зручним для здійснення торгівлі відповідними видами товарів, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил та вимогам щодо безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід споживачів та належний рівень їх обслуговування.
- Розмір торговельного місця визначається адміністрацією ринку та відображається в план-схемі ринку.
- Всі торговельні місця позначаються номерами. Номери торговельних місць використовуються при укладанні договорів оренди таких місць, надання їх в користування та веденні реєстру укладених договорів.
- Торговельні місця на ринку для реалізації товарів (надання послуг) надаються продавцям в оренду (користування).
- При реалізації товарів (наданні послуг) з транспортного засобу, причепа, візка (у тому числі ручного), в магазині, контейнері, кіоску, палатці тощо торговельне місце надається продавцеві в оренду. Розмір такого торговельного місця вимірюється у квадратних метрах.
- При реалізації товарів (наданні послуг) з прилавків (відкритих і критих столів) торговельне місце надається продавцеві в користування. Розмір такого торговельного місця вимірюється в погонних метрах.
- Договір оренди торговельного місця укладається в письмовій формі. Типовий договір оренди торговельного місця для ринків комунальної форми власності затверджує виконавчий комітет Червоноградської міської ради.
- Для укладання договору оренди торговельного місця продавець надає адміністрації ринку (уповноваженій особі) такі відомості:
- суб’єкт господарювання – витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містить актуальну інформацію на момент подання;
- фізична особа – копії сторінок паспорта, на яких міститься інформація про особу та її зареєстроване місце проживання;
- фактичне місцезнаходження суб’єкта господарювання або місце проживання фізичної особи, якщо таке є відмінним від місця реєстрації;
- вид діяльності, що буде здійснюватись на торговельному місці: торгівля (із зазначенням виду товарів) або надання послуг (із зазначенням виду послуг);
- перелік та копії сторінок паспорта (на яких міститься інформація про особу та її зареєстроване місце проживання) найманих осіб, які залучатимуться суб’єктом господарювання для продажу товарів (надання послуг) на підставі трудового договору.
- Не надання передбачених пунктом 6.8 Правил документів, надання документів, які містять недостовірні відомості, є підставою для відмови в укладанні договору оренди торговельного місця.
- В разі зміни інформації у перелічених в пункті 6.8 Правил документах, продавець протягом трьох робочих днів зобов’язаний надати адміністрації ринку документи, що містять актуальну інформацію.
Виявлення під час дії договору оренди торговельного місця факту надання передбачених пунктом 6.8 Правил документів, які містять недостовірні відомості, а також не виконання вимог абзацу 1 пункту 6.10 Правил є підставою для розірвання адміністрацією ринку такого договору оренди в односторонньому порядку.
- Реорганізація орендодавця не є підставою для зміни умов договору оренди торговельного місця та/або його розірвання.
- Зміна умов або розірвання договору оренди торговельного місця допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено Законами України, Правилами, Типовим договором оренди.
- У разі надання продавцем торговельного місця в суборенду:
- продавець зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня письмово повідомити адміністрацію ринку про укладення такого договору та надати його копію;
- суборендар протягом трьох робочих днів зобов’язаний надати адміністрації ринку відомості, передбачені пунктом 6.8 Правил;
- адміністрація ринку зобов’язана внести відомості про договір суборенди в реєстр договорів.
- Термін надання торговельного місця в суборенду не може перевищувати терміну дії договору оренди цього торговельного місця.
- Плата за суборенду торговельного місця не може перевищувати вартості, визначеної в договорі оренди цього торговельного місця.
- Адміністрація ринку вправі розірвати договір оренди торговельного місця в односторонньому порядку в разі порушення суборендарем вимог Правил.
- Право здійснювати торговельну діяльність на орендованому торговельному місці мають: орендар, суборендар, особи, відомості про яких надані адміністрації ринку в порядку підпункту 5 пункту 6.8, підпункту 2 пункту 6.13 Правил надані адміністрації ринку. Здійснення на орендованому торговельному місці торговельної діяльності іншими особами є підставою для розірвання адміністрацією ринку договору оренди цього торговельного місця в односторонньому порядку.
- Торговельне місце в користування надається продавцеві адміністрацією ринку терміном на один день після здіснення продавцем оплати за користування торговельним місцем та пред’явлення відповідного документа (квитанції, чека тощо).
При виборі спеціалізованої зони (площі, майданчика, ряду столів, прилавків), в якій надається торговельне місце, обов’язково враховується вид продукції (послуги), яку має намір реалізовувати (надавати) продавець.
Якщо продавець на отриманому в користування торговельному місці завершив продаж товарів (надання послуг) до закінчення часу роботи ринку, таке торговельне місце може бути надано в користування іншому продавцеві.
- Діяльність з реалізації товарів (надання послуг) здійснюється продавцями із дотриманням вимог цивільного, господарського, податкового, трудового законодавства України, вимог Закону України «Про захист прав споживачів», вимог нормативно-правових актів, що встановлюють (регулюють) правила (порядок) оптової та роздрібної торговельної діяльності, вимог ветеринарних, санітарних, протипожежних норм і правил.
- Послуги ринку
- З метою створення належних умов для ведення продавцями діяльності на ринку, забезпечення належного обслуговування споживачів ринок надає основні та додаткові послуги.
- Основні послуги надаються ринком на постійній та безумовній основі.
- Додаткові послуги надаються виключно на договірній основі на замовлення покупця.
- До переліку основних послуг, що надаються на ринку, включаються:
- прибирання території ринку та прилеглої до нього території;
- вивезення сміття, прибирання снігу у зимовий період;
- освітлення території ринку
- охорона території ринку, в тому числі торговельних місць;
- забезпечення санітарно-гігієнічних потреб орендарів.
- Додатковими послугами, що надаються на ринку, можуть бути:
- надання продавцям в користування торговельних місць для викладки товарів, обладнання, рекламної продукції згідно із Законом України «Про рекламу» тощо (надалі за текстом – місце для викладки товарів);
- бронювання торговельних місць;
- зберігання особистих речей і продукції в камерах схову, на складах і в холодильниках;
- надання продавцям напрокат торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, санітарного одягу;
- зважування на товарних вагах;
- розрубка м’яса рубачами м’яса;
- інформаційні оголошення рекламного та довідкового характеру;
- забезпечення місцями в готелях і на автостоянках за наявності їх на ринку;
- інші послуги.
- Місце для викладки товарів розташовується в проході між торговельними рядами вздовж торговельного місця, яке надане продавцю в оренду (користування). Ширина місця для викладки товарів залежить від ширини проходу між рядами та встановлюється адміністрацією ринку.
Місце для викладки товарів надається за умови забезпечення вільного, безперешкодного та безпечного проходу споживачів між торговельними місцями, дотримання вимог санітарних, протипожежних правил та вимог щодо безпечних умов праці.
- Використання місця для викладки товарів продавцем, який орендує торговельне місце, можливе, якщо надання такої додаткової послуги передбачено в договорі оренди торговельного місця, укладеному з цим продавцем. Самовільне використання продавцем місця для викладки товарів (без відображення цієї додаткової послуги в договорі оренди торговельного місця) забороняється і є підставою для розірвання адміністрацією ринку з таким продавцем договору оренди торговельного місця в односторонньому порядку. Розмір такого місця для викладки товарів вимірюється у квадратних метрах. Розмір тарифу за користування місцем для викладки товарів відповідає розміру тарифу за оренду торговельного місця.
- Використання місця для викладки товарів продавцем, якому торговельне місце надано в користування, допускається після здіснення цим продавцем оплати за користування такою додатковою послугою та пред’явлення відповідного документа (квитанції, чека тощо). Самовільне (безоплатне) використання таким продавцем місця для викладки товарів є підставою для заборони здійснення ним торговельної діяльності на цьому торговельному місці. Розмір такого місця для викладки товарів вимірюється у погонних метрах. Розмір тарифу за користування місцем для викладки товарів відповідає розміру тарифу за користування торговельним місцем.
- Послуга бронювання може використовуватись виключно щодо тих торговельних місць, які надаються в користування.
Бронювання торговельного місця можливе строком від одного календарного дня за умови здійснення попередньої оплати за цю послугу. Якщо продавець має намір забронювати торговельне місце більш ніж на три дні поспіль, договір бронювання укладається в письмовій формі.
Якщо продавець на заброньованому торговельному місці не розпочав торговельну діяльність (надання послуг) до 07.00 год., він втрачає першочергове право на користування таким торговельним місцем.
Оплата продавцем послуги бронювання торговельного місця не враховується при проведенні з ним розрахунку за користування торговельним місцем у заброньований день.
- За видані напрокат санітарний одяг, торговельний інвентар, обладнання вноситься заставна плата. Відповідні операції повинні обліковуватись.
- Розмір плати встановлюється адміністрацією ринку і не повинен перевищувати вартості виданих напрокат речей у цінах на момент видачі.
- Заставна плата повертається платнику після повернення у робочому стані взятих напрокат інвентарю, санітарного одягу та інших предметів.
- У разі втрати взятих напрокат речей або їх псування продавець відшкодовує суб’єкту господарювання завданий збиток з урахуванням внесеної заставної плати.
- Тарифи на послуги ринку, що пов’язані із забезпеченням діяльності ринкового господарства, установлюється адміністрацією ринку відповідно до чинного законодавства.
- Права та обов’язки адміністрації ринку
- З метою створення (належних) умов для організації торговельної діяльності (надання послуг) на ринку адміністрація ринку зобов’язана:
- своєчасно та у повному обсязі надавати основні послуги продавцям на ринку;
- своєчасно та у повному обсязі надавати продавцям на ринку на їх замовлення та відповідно до укладених договорів додаткові послуги, необхідні для здійснення відповідного виду діяльності на ринку;
- підтримувати територію ринку в належному санітарно-технічному і протипожежному стані, забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку, оснащувати його відповідним обладнанням та інвентарем, засобами вимірювальної техніки;
- забезпечувати необхідну кількість урн (контейнерів) для відходів та сміття, постійне їх вивезення, а після закінчення роботи ринку проводити належне очищення (з вологим прибиранням), дезінфекцію всіх приміщень, торговельних об’єктів та торговельних місць на ринку, підтримувати в належному санітарному стані торговельні місця і територію ринку протягом всього робочого дня;
- забезпечувати регулярне проведення спеціальних санітарних заходів за щомісячним графіком: знищення комах, гризунів, шкідників (дезінфекція, дезінсекція, дератизація), організаційні заходи щодо вилову бродячих тварин на території ринку. Інформація про санітарні дні з прибиранням території, приміщень, устаткування та інвентарю розміщується на видному місці біля входу на ринок та в приміщенні адміністрації;
- забезпечувати дотримання затвердженого режиму роботи ринку;
- забезпечувати безперешкодне та безпечне пересування людей територією ринку, додержання продавцями та споживачами на ринку вимог щодо паркування транспортних засобів;
- забезпечувати на території ринку умови для виконання відповідними контролюючими органами державної влади передбачених законом функцій;
- не допускати продажу на території ринку товарів, що заборонені чинним законодавством;
- узгоджувати свою роботу з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби, лабораторією ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, карантинною інспекцією та іншими органами з метою попередження та недопущення порушень санітарних норм і правил;
- надавати в користування лабораторіям ветеринарно-санітарної експертизи по обслуговуванню ринків пристосовані службові приміщення;
- не допускати реалізацію продукції з обмеженим терміном придатності без використання холодильного обладнання;
- установити на доступному місці достатню кількість контрольних вимірювальних приладів із відповідними інформаційними табличками та обов’язково зазначити їх місцезнаходження на план-схемі території ринку;
- створювати належні умови для дотримання продавцями правил торгівлі, санітарного і протипожежного стану, правильного використання засобів вимірювальної техніки, інвентарю ринку, для підвищення рівня культури торгівлі та безпечних умов праці;
- надавати продавцям і покупцям інформацію про вимоги цих Правил, ветеринарно-санітарних правил на ринках, правил пожежної безпеки і т.п. (стенди, місцеві газети, радіо, листівки);
- здійснювати контроль за використанням продавцями торговельних місць за призначенням. Надавати на вимогу виконавчого комітету Червоноградської міської ради інформацію про зміну кількості торговельних місць та об’єктів на території ринку. Забезпечувати дотримання продавцями вимог правил торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами;
- організувати охорону ринку для здійснення підтримки громадського порядку на ринку;
- безоплатно надавати фізичним особам та суб’єктам господарювання інформацію про наявність на ринку вільних торговельних місць, вартість оренди, користування торговельних місць, перелік основних та додаткових послуг, вартість їх надання;
- встановити дні та часи прийому громадян з особистих питань адміністрацією ринку (не менше одного разу на тиждень), розмістивши при вході до приміщення адміністрації повідомлення із зазначенням днів та годин особистого прийому;
- забезпечувати централізоване прання санітарного і спеціального одягу, миття і дезінфекцію торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, що надаються продавцям;
- забезпечити наявність: санітарного журналу, журналу реєстрації перевірок встановленого зразка, Книги відгуків та пропозицій, надавати її на першу вимогу споживача, яка повинна знаходитись у приміщенні адміністрації ринку на видному та доступному місці;
- забезпечувати робітників ринку одягом, що відповідає санітарним вимогам, контролерів – нагрудними табличками (бейджиками) або спеціальними пов'язками на рукав;
- для продажу товарів, що були в користуванні, відвести спеціальні місця;
- засоби вимірювальної техніки, прилади (терези, гирі), які використовуються продавцями на ринку, повинні бути в справному технічному стані, мати державне повірочне тавро, проходити періодичну повірку в установленому порядку;
- створити для продавців і покупців належні умови в процесі купівлі-продажу;
- за угоду купівлі-продажу, укладену на ринку між продавцю і покупцем адміністрація ринку відповідальності не несе;
- проводити контроль за наявністю на торговельних місцях продавця на видному місці таблички, з зазначенням номера, виду торговельного місця (кіоск, відкритий стіл, контейнер, і т.д.);
- щороку проводити інвентаризацію торговельних місць;
- на вимогу продавця надавати повну інформацію про тарифи на послуги, що надаються на ринку;
- створити реєстр укладених договорів оренди та суборенди торговельних місць та забезпечити постійне його ведення;
- присвоїти кожному торговельному місцю порядковий номер.
- Адміністрація ринку має право:
- надавати торговельні місця в оренду (користування) та інші додаткові послуги;
- вимагати від продавців дотримання вимог Правил та умов укладених з ними договорів;
- здійснювати впродовж дня контроль за наявністю у продавців необхідних документів;
- відмовляти у наданні торговельного місця в оренду, користування та/або інших додаткових послуг у разі порушення продавцем Правил, ветеринарного, санітарного, іншого законодавства України;
- розірвати в односторонньому порядку договір оренди торговельного місця (заборонити здійснювати торговельну діяльність на отриманому в користування торговельному місці) у разі порушення продавцем вимог Правил, чинного в Україні законодавства.
- Права та обов’язки продавців
- Продавці на ринку зобов’язані:
- використовувати торговельні місця лише за призначенням, відповідно до умов договору;
- встановити на торговельному місці продавця (суб’єкта господарювання) табличку із зазначенням:
- назви юридичної особи або прізвища, імені та по-батькові фізичної особи-підприємця;
- місцезнаходження, телефону суб’єкта господарювання;
- прізвища, ім’я та по-батькові продавця;
- номера документів про державну реєстрацію як суб’єкта господарювання та назви органу, що здійснив цю реєстрацію;
- на торговельному місці продавця повинні знаходитися наступні документи:
- копія документу про державну реєстрацію як суб’єкта господарювання;
- копія ліцензії у разі здійснення господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню;
- угода про оренду щодо надання торговельного місця, укладена з адміністрацією ринку, у разі займання торговельного місця на умовах оренди, а на умовах суборенди – угода з суб’єктом господарювання (орендодавцем);
- інші документи, передбачені цими Правилами;
- продавець повинен мати при собі:
- нагрудну табличку (бейджик);
- належним чином оформлену особисту медичну книжку та санітарний одяг у разі продажу продовольчих товарів (для суб’єктів господарювання);
- копії документів, що підтверджують якість та безпеку товарів, у разі реалізації тропічних плодів - документи, які підтверджують їх походження та проходження фітосанітарного контролю;
- висновок державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку у разі продажу продуктів тваринного і рослинного походження;
- під час проведення контролюючими органами або адміністрацією ринку перевірок роботи суб’єктів господарювання продавці повинні пред’явити зазначені документи;
- у разі втрати взятих напрокат речей або їх псування, відшкодувати суб’єкту господарювання завданий збиток з урахуванням внесеної заставної плати;
- забезпечувати належний рівень обслуговування споживачів;
- надавати покупцям відомості про товари, не допускати порушень прав споживачів, бути ввічливими, охайно одягненими, відпускати товар упакований або в тару покупця повною мірою та вагою. Особи в нетверезому стані не допускаються до торгівлі на ринку;
- дотримуватись Правил, вимог цивільного, господарського, податкового, трудового законодавства України, вимог Закону України «Про захист прав споживачів», вимог нормативно-правових актів, що встановлюють (регулюють) правила (порядок) оптової та роздрібної торговельної діяльності, вимог ветеринарних, санітарних, протипожежних норм і правил;
- утримувати торговельні місця в належному санітарному стані; не допускати торгівлю з предметів, не пристосованих для викладки товарів;
- своєчасно очищати дах магазина, контейнера, кіоску, намету від бруду, сміття, снігу, льоду тощо;
- стежити за якістю харчових продуктів, які реалізуються; у разі сумніву їх доброякісності негайно припинити їх реалізацію, дотримуватись термінів реалізації та зберігання харчових продуктів; при реалізації продукції, яка швидко псується, користуватися холодильним обладнанням та дотримуватись температурного режиму передбаченого для даної групи товару;
- звільнити торговельне місце у разі припинення дії договору оренди торговельним місцем;
- надавати на вимогу покупця висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи про відповідність продуктів, що реалізуються, ветеринарно-санітарним нормам;
- виставляти зразки товарів, що є у продажу, на видному для покупця місці. Ціни на товари повинні позначатися на ярликах (цінниках), клейких стрічках або іншим способом, оформлених відповідно до вимог чинного законодавства;
- розрахунки з покупцем за продані товари та надані послуги на ринку, можуть здійснюватися готівкою та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів, тощо) відповідно до законодавства. Разом з товаром споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який засвідчує факт купівлі товару та/або надання послуги, в якому зазначено: найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару та його ціна, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис В експлуатаційних документах (інструкції з експлуатації, паспорті, гарантійному талоні) нової побутової техніки продавець зобов’язаний зробити відмітку про дату продажу;
- у разі продажу продовольчих товарів, а також при наданні послуг з продажу продовольчих товарів проходити обов’язкове медичне обстеження, результати якого мають бути занесені в особисті медичні книжки. Особи, які не пройшли медично обстеження — до роботи не допускаються;
- продавці (суб’єкти господарювання) можуть мати свій санітарний або спеціальний одяг, торговельний інвентар, засоби вимірювальної техніки;
- продавцям (фізичним особам, що не є суб’єктами господарювання) забороняється використовувати власний санітарний та спеціальний одяг, торговельний інвентар і засоби вимірювальної техніки;
- дотримуватися вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 11.02.98 № 113/98-ВР при використанні засобів вимірювальної техніки;
- використовувати засоби вимірювальної техніки в справному стані, за наявності державного повірочного тавра, які пройшли періодичну перевірку в установленому порядку. Суб’єкти господарювання, які використовують особистий санітарний або спеціальний одяг, торговельний інвентар та засоби вимірювальної техніки, несуть персональну відповідальність за його відповідність санітарним і технічним нормам;
- продавці, які здійснюють торговельну діяльність на ринку, зобов’язані мати і на вимогу службових осіб органів державного контролю і нагляду та правоохоронних органів пред’являти документи, що засвідчують їх особу та перелік документів, зазначених у підпунктах 3 і 4 пункту 9.1 Правил;
- облаштуванні необхідну кількість смітників біля торгових місць;
- забороняється викидати, звалювати у не відведених для цього місцях (включаючи територію біля торгового місця та іншу територію ринку) тару, відходи, різного роду сміття;
- приймати їжу та палити тільки у спеціально відведених місцях.
- Продавці на ринку мають право:
- отримувати якісні послуги на ринку;
- укладати з адміністрацією ринку договори оренди торговельного місця;
- здавати в суборенду торговельне місце;
- отримувати від адміністрації ринку інформацію у письмовій формі щодо наявності на ринку вільних торговельних місць та/або строки їх вивільнення;
- вимагати від адміністрації ринку виконання вимог Правил, умов укладених з ринком договорів.
- Права споживачів визначені Законом України «Про захист прав споживачів» та іншими законодавчими, нормативно-правовими актами.
- Особливості торгівлі продовольчими товарами
- Продаж продовольчих товарів на ринках здійснюється з додержанням Ветеринарно-санітарних правил для ринків, Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність та захист прав споживачів.
- До продажу на ринку допускається лише доброякісна продукція тваринного і рослинного походження, яка в установленому порядку пройшла контроль в лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи згідно з Положенням про державну лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи на ринках.
- На ринках дозволяється продавати харчові продукти, не заборонені для реалізації. Такі харчові продукти можна продавати за умови:
- готові м’ясні вироби і м’ясні напівфабрикати, молоко і молочні продукти, консерви, курячі яйця, інші продовольчі товари промислового виробництва – наявності документів, що підтверджують їх якість і безпеку (копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, та копії документа виробника, що підтверджує належну її якість, а також відповідних ветеринарних документів);
- м’ясо, отримане від забою худоби у власних чи фермерських господарствах, – наявності ветеринарної довідки про передзабійний клінічний стан тварини або ветеринарного свідоцтва (довідки), виданої місцевою установою державної ветеринарної медицини, та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- м’ясо і м’ясопродукти, повинні бути розміщені в окремих павільйонах або окремих торговельних рядах, на прилавках, столах або підвішені на металевих лужених гачках;
- жива домашня птиця на спеціально виділеній території, обладнаній клітками з розрахунку 1 м.кв. площі клітки на 10-15 птахів;
- живі тварини та птиця тільки після огляду і дозволу держветнагляду (при пред’явленні довідки, ветсвідоцтва) на спеціально відведеній території;
- молоко і молочні продукти в критих ринках, спеціально обладнаних павільйонах, допускаються до ветсанекспертизи при наявності у власника особистої медичної книжки та довідки місцевої установи державної ветеринарної медицини про клінічний огляд тварини і епізоотичний стан місцевості та при наявності етикетки встановленої форми про доброякісність даних продуктів на кожний вид, ємкість чи упаковку продукції;
- курячі яйця, отримані від власних чи фермерських господарств, – наявності свідоцтва або довідки про клінічний огляд птиці та епізоотичний стан місцевості, виданої місцевою установою державної ветеринарної медицини, та за наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- мед, отриманий від власних чи фермерських господарств, при продажу в межах району проживання власника – наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини (за межами району – ветеринарно-санітарного паспорта на пасіку) та наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- рибу і рибопродукти, інші гідробіонти промислового виробництва – наявності копії документа виробника, що підтверджує належну якість, та копії сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, а також відповідних ветеринарних документів;
- рибу, інші гідробіонти непромислового виробництва - за наявності ветеринарного свідоцтва (довідки) місцевої установи ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експерти на па ринку;
- картоплю, овочі, фрукти, у тому числі тропічні, ягоди, баштанні культури, сухофрукти, горіхи, сушені гриби окремо від солінь, квашеної та маринованої плодоовочевої продукції – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- овочі, зелень, свіжі гриби, фрукти з столів, машин, ящиків, корзин, мішків, тільки при розміщенні на підставках, настилах або піддонах;
- продукцію рослинного походження, яку завезено для реалізації від власних чи фермерських тепличних господарств, та яка має експертний висновок державної лабораторії ветеринарної медицини за місцем виходу продукції щодо якості та безпеки, – ветеринарного контролю (огляду), за необхідності й лабораторного дослідження;
- олію (крім промислової розфасовки), дикорослі плоди, ягоди та свіжі гриби – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- солоно-квашені, мариновані овочі та фрукти – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку та дотримання чинних ветеринарно-санітарних вимог при торгівлі;
- зернові, круп’яні продукти, борошно в чистих мішках або іншій тарі, розміщеній на підставках, стелажах або піддонах, – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- реалізації квашених, солених, маринованих овочів та фруктів тільки із дерев’яного, глиняно-глазурованого, емальованого посуду, який відповідає санітарним вимогам. Покупцям ці продукти відпускаються спеціальними черпаками, лопатками;
- при реалізації молока та молочної продукції, меду, олії, соленої, квашеної та маринованої продукції відпускати її тільки в тару споживача;
- борошно, зернові, круп’яні продукти повинні знаходитись в чистих мішках або іншій тарі, при розміщенні на підставках, стелажах або піддонах, що відпускаються в чисту тару покупця.
- Продукція, що підлягає обов’язковій сертифікації, дозволяється до продажу за наявності в документах, згідно з якими вона надійшла, реєстраційних номерів сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності та/або декларації про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом з підтвердження відповідності на відповідну продукцію.
- Алкогольні напої, в тому числі пиво, оптом, у роздріб, в об’єктах ресторанного господарства – на розлив, тютюнові вироби допускаються до реалізації суб’єктами господарювання на території ринку у встановленому законодавством порядку.
- На ринках забороняється продаж:
- фізичними особами, які не є суб’єктами господарювання, хліба і хлібобулочних виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
- кондитерських і кулінарних виробів, напівфабрикатів із м’яса і риби (фарш, котлети, кров’яні та домашні ковбаси, зельц, холодець, ікра рибна тощо), а також консервованих продуктів (овочі, м’ясо, риба, ікра та інші консерви), виготовлених у домашніх умовах;
- готових продуктів тваринного походження промислового виробництва – масла вершкового, сирів, ковбас, копчення тощо без наявності документів, що засвідчують їх якість та безпеку (копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, та копії документа виробника, що підтверджує належну якість товару, а також відповідних ветеринарних документів);
- тварин, риб і рослин, занесених до Червоної книги України, дикорослих рослин, у тому числі лікарських, польових квітів;
- тропічних фруктів та овочів без документів, що підтверджують джерело їх придбання та проходження фітосанітарного контролю;
- зернових, круп’яних продуктів, забруднених насінням шкідливих бур’янів;
- торгівля з землі чи підлоги біля сміттєзбірників, громадської вбиральні тощо;
- торгівля м’ясом і м’ясопродуктами з автомашин, причепів;
- продаж зіпсованих або загниваючих овочів, зелені, фруктів, ягід;
- спільний продаж на прилавках, столах свіжих овочів9 фруктів і ягід з соліннями, квашеною, маринованою плодоовочевою продукцією;
- Продукція тваринного і рослинного походження, що не реалізована протягом робочого дня, і яка не зберігалася в холодильних камерах ринків, наступного дня підлягає огляду та органолептичній оцінці спеціалістами державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, а за потреби – і додатковим лабораторним дослідженням.
- Особливості торгівлі непродовольчими товарами
- На ринках дозволяється реалізовувати як нові непродовольчі товари, так і ті, що були в користуванні, крім заборонених для продажу.
- Продаж непродовольчих товарів здійснюється з додержанням Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, санітарних норм і правил, інших нормативно-правових актів, які регламентують торговельну діяльність та захист прав споживачів.
- Окремі непродовольчі товари можна продавати на ринках тільки за умови:
- нові товари, які підлягають обов’язковій сертифікації, – наявності в документах, згідно з якими вони надійшли, реєстраційних номерів сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності та/або декларації про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом з підтвердження відповідності на відповідний товар;
- предмети гігієни, санітарії, товари побутової хімії, іграшки для немовлят – лише в індивідуальній споживчій тарі із зазначенням на ній необхідної для споживача інформації відповідно до чинного законодавства України. На кожній іграшці або індивідуальній споживчій тарі повинна бути зазначена необхідна доступна, достовірна інформація відповідно до вимог Закону України «Про захист прав споживачів». Перевірка іграшок на звук повинна проводитися за допомогою повітродувного устаткування;
- косметично-парфумерні вироби – додержання температурних режимів у місцях, недоступних попаданню прямих сонячних променів;
- побутові газові прилади, що були в користуванні (газові плити, газові котли, газові колонки тощо) – наявності документів, що підтверджують їх придатність до подальшої експлуатації, і які видані відповідними службами газового господарства;
- транспортні засоби (автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів і моделей, самохідні машини, причепи, напівпричепи, мотоколяски і номерні агрегати до них) – спеціально виділеного для них місця або створення спеціального ринку, відповідно до Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери;
- меблі, одяг та головні убори з натурального хутра, електропобутові та телерадіотовари – розміщення в приміщеннях, пристосованих для торгівлі цими товарами. В експлуатаційних документах (інструкції з експлуатації, паспорті, етикетці, гарантійному талоні) нової побутової техніки продавцем обов’язково робиться відмітка про продаж;
- шкури цінних порід звірів, одяг та головні убори з них – відповідного їх маркування та наявності документів, що підтверджують законність їх придбання;
- примірники аудіовізуальних творів і фонограм – через спеціалізовані підприємства торгівлі, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом товарів;
- ювелірні та інші вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння – наявності ліцензії;
- пестициди та агрохімікати – наявності ліцензії;
- ліки, лікарські рослини – наявності ліцензії.
- Адміністрація ринку при розробці проекту планування ринку повинна передбачити спеціальні зони і обладнати їх необхідним устаткуванням для примірки споживачами одягу і взуття. Користування примірочними є безкоштовним.
- Для продажу товарів, що були в користуванні, відводяться спеціальні місця.
- На ринках з продажу непродовольчих товарів дозволяється здійснювати торгівлю продовольчими товарами з додержанням вимог чинного законодавства України та Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі.
- На ринках забороняється продавати:
- вогнепальну, газову, пневматичну, холодну зброю, бойові припаси та спеціальні засоби самооборони;
- готове армійське спорядження, а також тканини, які використовуються для його виробництва, інші товари військового асортименту, формене обмундирування;
- білизну зі штампом організацій і підприємств;
- наркотичні засоби;
- пальне для транспортних засобів, гас, мазут;
- балони зі скрапленим газом;
- піротехнічні вироби та вибухові засоби;
- порнографічні видання;
- заборонені знаряддя добування тварин, в тому числі: технічні засоби, що заборонені для використання при полюванні на об’єкти тваринного світу, які не передбачають швидку смерть, що виключає страждання; технічні засоби та обладнання, отрути, вибухові речовини, застосування яких призводить до масової загибелі об’єктів тваринного світу; знаряддя лову водних живих ресурсів із застосуванням вибухових та отруйних речовин, електроструму, колючих знарядь лову, промислових та інших знарядь лову, виготовлених із сіткоснастевих чи інших матеріалів усіх видів та найменувань.
- Контроль за роботою ринків
- Контроль за дотриманням цих Правил, вимог та норм, які регламентують торговельну діяльність, здійснюється контролюючими органами, а також посадовими особами органів місцевого самоврядування в межах наданих повноважень.
- Контролюючі органи проводять перевірки діяльності суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території ринку, відповідно до діючого законодавства.
- Державні інспектори ветеринарної медицини мають право здійснювати державний ветеринарний контроль і нагляд за діяльністю суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію продукції та сировини тваринного і рослинного походження. Вони мають право забороняти реалізацію продукції тваринного, а також рослинного походження, обмежувати, забороняти чи припиняти діяльність суб’єктів господарювання у разі порушення ними ветеринарно-санітарних вимог, якщо такі можуть спричинити загрозу життю та здоров’ю людей.
- За згодою особи, яка проводить перевірку діяльності продавців на ринку, така перевірка відбувається в присутності представника адміністрації ринку.
- На ринку ведеться журнал реєстрації перевірок установленого зразку, в якому всіма контролюючими органами, в обов’язковому порядку, вносяться записи.
- Здійснення суб’єктами господарювання та фізичними особами торговельної діяльності на прилеглій до ринку території без дозвільних документів вважається адміністративним правопорушенням і тягне за собою адміністративну відповідальність.
- Відповідальність адміністрації та продавців на ринках
- Особи, винні у порушенні Правил, несуть відповідальність згідно із законодавством.
- Адміністрація ринку несе відповідальність за порушення продавцями Правил та інших нормативних документів у межах повноважень, наданих їй щодо контролю за їх дотриманням.
- Адміністрація ринку та продавці несуть відповідальність за організацією своєчасної повірки засобів вимірювальної техніки.
- Лабораторія ветеринарно-санітарної експертизи несе відповідальність за проведення експертизи, санітарне благополуччя та якість підконтрольних харчових продуктів, які реалізуються на ринку.
- Продавці повинні дотримуватися вимог чинного законодавства щодо продажу товарів, на які запроваджено державне регулювання цін, і несуть відповідальність за їх порушення.
Приєднані файли: |
Правила ринок нов_ 18.10.18.doc |
Р_ШЕННЯ нове-2018р..doc |