Довідка
про роботу із зверненнями громадян, у виконавчому комітеті
Шептицької міської ради протягом І півріччя 2025 року
Шановні члени виконавчого комітету,
керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації» із змінами, постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 №976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень», на виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідно до Плану роботи Виконавчого комітету Шептицької міської ради на 2025 рік, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 17.12.2024 року №298, на Ваш розгляд представлені Дані про звернення громадян, що надійшли за І півріччя 2025 року в порівнянні з аналогічним періодом 2024 рок до Виконавчого комітету Шептицької міської ради.
( Рис. 1) таблиця Всього надійшло звернень за видами.
Вид звернення |
2025рік |
2024рік |
+/- |
Письмові звернення |
3 669 |
2 840 |
+829 |
Електронні звернення |
448 |
56 |
+392 |
Звернення на Урядову гарячу лінію (т.1545) |
184 |
192 |
-8 |
Звернення на Гарячу лінію області (т.1684) |
234 |
241 |
-7 |
Звернення на гарячу лінію чергового виконкому ( т. 0800401525) |
677 |
658 |
-19 |
звернення щодо виплати компенсації за комунальні послуги за розміщення (внутрішньо-переміщених осіб) ВПО |
106 |
1 068 |
-962 |
Запити на публічну інформацію |
410 |
248 |
+162 |
Всього надійшло звернень |
5728 |
5303 |
+425 |
Збільшення звернень на 253 відбулось в основному за рахунок звернень громадян за матеріальною допомогою.
Кількість звернень щодо виплати компенсації за комунальні послуги за розміщення ВПО зменшились на 962 , так як повноваження про надання цих виплат, пов’язані з компенсацією державою, ці звернення передані до ПФУ .
Звернень за суб’єктом надійшло: – 3614 індивідуальні (у 2024р - 2784), з яких 448 електронні (у 2024-56), 39 (1,5%) – колективні, в них підписів 1239 (у 2024р – 134, в них 2742 підписів), повторних -16 (0,5%) , (у 2024р - 24), 12 – неодноразових.
При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його засобами електронного зв’язку, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, по яких одержали відповідь.
За категоріями звернулось: учасників війни, учасники бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни – 1127 ( у 2024р. – 1250); осіб з інвалідністю всіх груп. –76 (у 2024р. -78) ; багатодітні сім’ї - 6 (2024 -3), учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 1, інших категорій що не вказали у заявах категорію, –2459 (у 2024 р. -3792)
Письмові звернення надійшли з наступних питань
II. Основні питання, що порушуються у зверненнях громадян |
|
|
|
010 Промислова політика |
0 |
1 |
-1 |
020 Аграрна політика і земельні відносини |
113 |
146 |
-33 |
030 Транспорт і зв'язок |
2 |
13 |
-11 |
040 Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво |
39 |
27 |
+12 |
050 Фінансова, податкова, митна політика |
25 |
42 |
-17 |
060 Соціальний захист |
2 863 (з них 2 773 мат. доп) |
2 074 (з них 1 999 мат. доп) |
+789 |
070 Праця і заробітна плата |
4 |
5 |
-2 |
080 Охорона праці та промислова безпека |
0 |
1 |
-1 |
090 Охорона здоров’я |
23 |
2 |
+21 |
100 Комунальне господарство |
381 |
353 |
+28 |
110 Житлова політика |
0 |
8 |
-8 |
120 Екологія та природні ресурси |
0 |
3 |
-3 |
130 Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян |
25 |
70 |
-45 |
140 Сімейна та гендерна політика. Захист прав дітей |
58 |
10 |
+48 |
150 Молодь, фізична культура і спорт |
6 |
0 |
+6 |
160 Культура та культурна спадщина, туризм |
0 |
0 |
0 |
170 Освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність |
18 |
4 |
+14 |
180 Інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації |
0 |
0 |
0 |
190 Діяльність об’єднань громадян, релігія та міжконфесійні відносини |
0 |
0 |
0 |
200 Діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України |
0 |
0 |
0 |
210 Діяльність центральних органів влади |
0 |
0 |
0 |
220 Діяльність місцевих органів виконавчої влади |
34 |
7 |
+27 |
230 Діяльності органів місцевого самоврядування |
23 |
4 |
+19 |
240 Діяльність підприємств та установ |
27 |
17 |
10 |
250 Обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини |
0 |
0 |
0 |
260 Державне будівництво, адміністративно-територіальний устрій |
0 |
4 |
-4 |
270 Інше |
28 |
49 |
-21 |
Всього звернень |
3669 |
2840 |
|
Насамперед, за актуальністю, це питання щодо :
- соціального захисту 2 863 (у 2024 – 2 074) з них 2 773 (у 2024- 1999) про надання матеріальної допомоги, що є на 789 звернень більше відповідного періоду 2024 року;
- комунального господарства – 381 (у 2023 – 353) звернень, що на 28 звернень більше ніж в аналогічному періоді минулого року;
- аграрної політики і земельних відносин 113 (у 2024 - 146); на 33 звернень менше;
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян 25 (у 2024 - 70), що на 45 звернень менше;
- фінансова, податкова, митна політика 25 (у 2024 – 42); на 17 звернень менше;
- охорона здоров’я 23 (у 202 - 2); на 11 звернень більше;
- діяльність підприємств та установ 27 (у 2024 – 17), це на 10 звернень більше ніж минулого року.
В порівнянні з аналогічним періодом 2024 року значно збільшилась кількість звернень з питання сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей. За період І-го півріччя 2025 року таких звернень 58 (у 2024 - 10), що на 48 звернень більше.; з питань освіти -18, (у 2024 - 4)
Також збільшилась кількість звернень громадян про діяльності органів влади щодо використання коштів для обороноздатності країни, допомоги ЗСУ, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку.
Тематика інших звернень залишилась приблизно на рівні минулого року.
Письмові заяви, що надійшли у І-му півріччі 2025 року розглянуті та надані відповіді.
Звернення громадян нашого міста на Урядову гарячу лінію та Гарячу лінію області надсилаються до виконавчого комітету Львівським контактним центром електронною поштою.
Тематика телефонних звернень на «гарячі лінії»,наступна:
- всього на Урядову гарячу лінію надійшло 184 звернення від громадян нашої громади (у 2024 - 192), що на 8 звернень менше (див. Таб.2):
№ |
Питання з якого звертались |
І півріччя 2025 р. |
І півріччя 2024 р. |
+/- |
|
З комунальних питань, в т.ч.: |
96 |
81 |
+15 |
|
-влаштування центрального опалення |
12 |
9 |
+3 |
|
- каналізації |
15 |
10 |
+5 |
|
-електропостачання (поламані розетки, заміна кабелів) |
4 |
2 |
+2 |
|
-водопостачання (затоплення підвалів, квартир) |
25 |
19 |
+6 |
|
-ремонт покрівель, будинків |
3 |
5 |
-2 |
|
-заборгованості по квартплаті, скарги на сусідів |
11 |
9 |
+2 |
|
- з питань благоустрою (обрізка дерев, косіння трави, облаштування паркомвсць) |
5 |
8 |
-3 |
|
-ремонт доріг |
5 |
2 |
+3 |
|
-освітлення вуличне |
2 |
1 |
+1 |
|
-інші |
14 |
16 |
-2 |
|
з питань соціального захисту (призначення допомоги ВПО, субсидій, матеріальної допомоги, пільг, проблем ВПО, виплати державних допомог, - щодо проходження альтернативної (не військової служби) , інші) |
46 |
64 |
-18 |
|
з питань медицини (неправомірних дій працівників закладів охорони здоров’я, забезпечення пільговими ліками) |
8 |
6 |
+2 |
|
з питань транспорту (пільговий проїзд, оплата проїзду) |
4 |
1 |
+3 |
|
з інших різних питань ( реформування освіти, земельні, житлова політика, законність і правопорядок, діяльність органу місцевого самоврядування) |
30 |
40 |
-10 |
Всього: |
184 |
192 |
-8 |
На звернення, які надходили через «Урядову гарячу лінію» також надавались письмові відповіді заявникам у відповідності до ЗУ «Про звернення громадян» та їх копії надсилаються Львівському контактному центру для послідуючого внесення даних до Єдиної системи опрацювання звернень.
- всього на Гарячу лінію області надійшло 234 звернення (у 2024 - 241), що на 7 менше (див. Таб. 3):
№ |
З питань: |
І півріччя 2025 р. |
І півріччя 2024 р. |
+/- |
1 |
Електропостачання |
15 |
7 |
+8 |
2 |
Водопостачання та каналізація |
102 |
93 |
+9 |
3 |
Комунального господарства |
93 |
115 |
-22 |
4 |
Будівництва і благоустрою |
1 |
5 |
-4 |
5 |
Охорони здоров’я |
3 |
0 |
+3 |
6 |
Транспорту |
1 |
7 |
-6 |
7 |
Газопостачання |
0 |
0 |
0 |
8 |
Соціального захисту |
5 |
0 |
+5 |
13 |
Теплопостачання |
2 |
2 |
0 |
14 |
Дорожнього покриття |
2 |
2 |
0 |
15 |
Освіта |
2 |
2 |
0 |
16 |
Виплата допомоги ВПО |
0 |
1 |
-1 |
17 |
Інше |
8 |
7 |
+1 |
Всього: |
234 |
241 |
-7 |
На звернення, які надходили через «Гарячу лінію області» надаються відповіді заявникам письмово чи в інший спосіб, зазначений заявником у зверненні. Також зняття з контролю термінових звернень проводить Львівський контактний центр за телефонним підтвердженням заявника.
Служба чергового забезпечена телефоном 0800401525, дзвінки на який безкоштовні з телефонів усіх операторів.
Всього на телефон чергового виконавчого комітету міської ради звернулось громадян 677 (у 2024 - 658) (див.Таб.4):
Назва організації По питання якої звертались |
2025 |
2024 |
+/- |
КП "Житлокомунсервіс" Шептицької міської ради |
168 |
131 |
+37 |
А саме: - водопостачання - каналізація - світло - дахи, ремонти, прибирання, косіння трави, різне |
52 28 38 50
|
43 28 23 37 |
+9 |
КП "Водоканал" Шептицької міської ради |
179 |
152 |
+27 |
А саме: - водопостачання - затори каналізації - якість води, відкриті люки, пориви труб - інші |
34 99 46 |
31 82 24 15 |
|
КП «Комунальник» |
44 |
46 |
-2 |
А саме:- зовнішнє освітлення, робота світлофора - вивіз сміття, прибирання територій - ремонту доріг - різне |
26 6 3 9 |
19 9 1 17 |
|
КП «Тепломережа» Шептицької міської ради |
84 |
65 |
+19 |
А саме: - пориви теплотраси - якість теплопостачання - різне (ремонтні роботи) |
34 3 49 |
14 4 47 |
|
Шахтний район електромереж ПАТ «Львівобленерго» ШРЕМ |
13 |
24 |
-11 |
По питаннях Львівгазу |
6 |
14 |
-8 |
По питаннях перевезень |
18 |
10 |
+8 |
По питаннях НС |
139 |
152 |
-13 |
По ліфтах |
7 |
7 |
0 |
Інші: (паркування на газонах, скарги на приймальний покій, відсутність люків через викрадення, бродячі собаки) |
19 |
57 |
-40 |
ВСЬОГО |
677 |
658 |
+19 |
На звернення, черговий виконкому по телефону інформує громадянина про аварійну ситуацію та спосіб розв’язання проблеми, надає контактні телефони аварійних служб. Також чергові працівники щоденно інформують керівництво про звернення громадян для подальшого аналізу і вжиття необхідних заходів. Крім цього слідкують за зверненнями громадян на «Гарячу лінію області» та сприяють вирішенню проблемної ситуації навіть у вихідні дні, вечірні та нічні години.
З 2024 року на сайті Шептицької міської ради діє Кабінет мешканця м. Шептицький, або як ще називають «Е-приймальна». Написати заяву, подати запит на інформацію, повідомити про корупцію, і головне - отримати відповідь, тепер можна не виходячи з дому. В «Е-приймальні» зареєстровано 139 користувачів Конкретно за І-ше півріччя 2025 року через кабінет подано 25 звернень та 1 запит на інформацію.
Всі звернення зареєстровані в електронній системі МЕГАПОЛІС, розглядались міським головою, заступниками міського голови, відділами виконавчого комітету, виконавчими органами ради та комунальними підприємствами, старостами виконавчого комітету.
Звернення громадян, є показником проблем, які виникають на часі і є основою для планування роботи виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств міста, внесення коректив у перерозподіл коштів міського бюджету для вирішення першочергових проблем, залучення коштів бюджетів різних рівнів, залучення коштів інвесторів та для планування роботи в майбутньому.
Звернення не залишаються поза увагою, всі розглянуті та опрацьовані. На жаль, не всі звернення вдається задовільнити в повному об’ємі через об’єктивні причини, тому надається письмове роз’яснення.
З інформації наданої видно як зросла кількість звернень про надання матеріальної допомоги. За І півріччя 2025 року реєстровано 2 773 звернення.( 492 ще не виконані, будуть розглядатись на сесії.)
. Станом на 01 липня 2025 року, за зверненнями громадян на ім’я міського голови та депутатів, з коштів місцевого бюджету одноразову грошову допомогу виплачено 2 281 громадянину, (пенсіонери, ветеранам, малозабезпеченим сім’ям та іншим категоріям мешканців нашого міста) на загальну суму 12 194,7 тис. грн., в т. ч. 1 556 Захисникам, Захисницям України, їхнім сім′ям на суму 8 119,7 тис.грн.
З 01.07.2025 заяви на отримання матеріальної допомоги подаються через ЦНАП.
Громадяни міста звертаються до виконавчого комітету із зверненнями, іноді посилаючись на ЗУ «Про доступ до публічної інформації» через незнання чинного законодавства. Якщо такі звернення не потребують надання створюваного в установі документу, вони реєструються і розглядаються як звернення а не запити на інформацію.
Для інформації: Крім звернень громадян, які наведені вище, впродовж І півріччя 2025року до виконавчого комітету надійшло 410 запитів на інформацію (у 2024 - 248) З них: від Г/О -23 (6%); Федусь І.П. -179 (43,7%); Ткачик В.П. – 149 (36,3%); Клімов О.О. -9 (2,2%); іншх громадян -50 (12,2%)
Також надійшло 38 депутатських звернень (у 2024 - 37 )
Основними причинами та умовами, що спричиняють звернення громадян є:
- тривала та жорстока війна, яка вбиває та калічить людей фізично і морально, які потім потребують коштів на лікування;
- старіння і зношеність мереж каналізаційних, водо- , тепло-постачання, житлового фонду, доріг;
- неспроможність громадян похилого віку, сплачувати комунальні платежі та підтримувати в належному стані комунальні мережі в квартирах, купувати ліки.
- впорядкування земельних питань;
- впорядкування питань підприємництва під час воєнного стану
- впорядкування сімейних відносин щодо дітей через війну;
Аналіз звернень громадян, що надійшли до виконавчого комітету впродовж І півріччя 2025 року, свідчать про необхідність подальшого вдосконалення роботи із зверненнями:
Спрямувати роботу підпорядкованих структурних підрозділів на оперативне реагування на суспільно важливі проблеми, які порушуються у зверненнях, вивчати громадську думку щодо основних напрямів діяльності міської територіальної громади, сприяти підвищенню ефективності управління, якості підготовки та прийняття рішень щодо розв’язання суспільно важливих проблем з урахуванням думки громадськості та вимог воєнного стану;
Особливу увагу приділяти людям з інвалідністю і учасникам бойових дій, учасникам ООС (АТО), внутрішньо переміщеним особам, ветеранам праці, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітним сім’ям, самотнім матерям та малозабезпеченим самотнім громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки,
Забезпечувати оперативне реагування на суспільно важливі проблеми, які порушуються у зверненнях;
. Застосовувати сучасні засоби інформування мешканців міста про можливі незручності, які виникають через відключення електроенергії, води, тепла внаслідок ремонтів мереж чи виникнення непередбачених надзвичайних ситуацій.
Пропонується на затвердження проект рішення
Начальник загального відділу (підпис) Тетяна МАРТЕНС.
Приєднані файли: |
МОЯ Довідка ЗГ за І п.2025.doc |