Актуальність перегляду діючих тарифів обумовлена наступними об'єктивними причинами:
1) Підвищенням прожиткового мінімуму для працездатних oci6: 120% прожиткового мінімуму 1762,00 грн. (закладено в діючих тарифах) до 180% прожиткового мінімуму 2379,00 грн. (з 01 липня 2021 року) та рівня мінімальної заробітної плати (із 3723грн. — 6000 грн.) відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021рік». Витрати на оплату праці зросли на 102,5 % порівняно з діючим тарифом;
2) Зростанням загальновиробничих та адміністративних витрат відповідно на 126% та на 111%. Основною складовою заагальновиробничих та адміністративних витрат є заробітна плата ІТП і службовців та адмінперсоналу. Основною причиною зростання цих витрат є підвищення рівня прожиткового мінімуму на 152 % у порівнянні з 2018 роком для керівників, службовців та ІТП.
3) Збільшенням витрат на оплату електроенергії на 125% пов’язане із зростанням тарифу з 1,68813 грн./кВт до 3,06577 грн./кВт та збільшенням обсягу використання електроенергії з 54540 кВт/рік до 67825 кВт/рік.
4) Зростанням витрат на оплату екологічного податку на 65% . Причиною цього є те, що крім оплати екологічного податку за розміщення відходів додатково зявились витрати по сплаті екологічного податку за викиди забруднюючих речовин.
5) Підвищенням вартості послуг, а саме:
водовідведення та водопостачання в 3,4 рази, що пов’язане із зростанням тарифу на водопостачання водовідведення
дезінфекція та дезінсекція в 1,75 рази;
аналізи грунту, води та повітря в 3,8 рази.
Причиною зменшення витрат за ПММ на сміттєзвалищі є зменшення однієї одиниці техніки, а сааме трактора ХТЗ 2511 і зменшення обсягів захоронення у порівнянні з 2018 роком.
Скорочення витрат на придбання шин пов’язано із зниження вартості придбання одної шини.
Вартість послуг по пересипці зменшилась у зв’язку з тим ,що в діючому тарифі крім вартості техніки закладена вартість пісчано-грунтової суміші, а в проекті тарифів закладено лише вартість автотранспорту.
У зв'язку з цим діючі на підприємстві тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами не відшкодовують витрати на виробництво та надання послуг.
З метою забезпечення стабільного та якісного надання послуг з поводження з побутовими відходами виникла потреба в перегляд діючих тарифів до економічно-обгрунтованого рівня.
Розрахунок тарифів був здійснений відповідно до Постанови Кабінету Mіністрів України «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» від 01.06.2011 р. № 869 (в редакції Постанови КМУ від 03.04.2019 р. №291) з дотриманням вимог Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення» № 239 від 12.09.2018 р.
Розрахунковий (плановий) тариф на послуги поводження з побутовими відходами складає:
- для бюджетних установ— 880,97 грн./тонну з ПДВ(+80,62% до діючого тарифу);
- для інших організацій — 880,97 грн ПДВ (+78,6% до діючого тарифу);
- для бюджетних установ— 880,97 грн./тонну з ПДВ(+80,62% до діючого тарифу);
- для населення приватного сектору з присадибною ділянкою на одну людину — 35,28 грн ПДВ(+82,5% до діючого тарифу).
Збиткова діяльність підприємства зумовлює зменшення його фінансових pecypcів, що призводить до погіршення умов господарювання.
Порівняльна таблиця змін розміру вартості послуги з поводження з побутовими відходами.
№ |
Показник |
Передбачено тарифом №106 від 29.05.2018р. |
Плановий тариф згідно проєкту рішення |
Зростання тарифу, грн. |
1 |
2 |
5 |
6 |
7 |
2 |
Тариф на послугу з вивезення побутових відходів (грн за за 1 тонну - потрібне підкреслити): |
|
|
|
3 |
для населення - фізичних осіб |
186,90 |
323,71 |
+136,81 |
4 |
для бюджетних установ та організацій |
186,90 |
323,71 |
+136,81 |
5 |
для інших споживачів |
231,40 |
400,78 |
+169,38 |
6 |
Тариф на послугу із захоронення побутових відходів (грн за 1 тонну - потрібне підкреслити) |
|
|
|
7 |
для населення - фізичних осіб |
300,85 |
557,26 |
+256,41 |
8 |
для бюджетних установ та організацій |
300,85 |
557,26 |
+256,41 |
9 |
для інших споживачів |
383,92 |
698,14 |
+314,22 |
10 |
Тариф на послугу з поводження з побутовими відходами (грн. за 1 тонну - потрібне підкреслити) |
|
|
|
11 |
для населення - фізичних осіб |
487,75 |
880,97 |
+393,22 |
12 |
для бюджетних установ та організацій |
487,75 |
880,97 |
+393,22 |
13 |
для інших споживачів |
615,32 |
1098,92 |
+483,60 |
Директор КП «Комунальник» (підпис)С. Рибак
Економіст О.В. Антонова
Порівняльна таблиця витрат вартості послуги з поводження з побутовими відходами
№ |
Показник |
Передбачено тарифом №106 від 29.05.2018р. |
Плановий тариф згідно проєкту рішення |
Збільшення/зменшення, +/- грн. |
1 |
2 |
5 |
6 |
7 |
2 |
Паливо-мастильні матеріали |
820763 |
699278 |
-121485 |
3 |
Електропостачання |
92071 |
207936 |
+115865 |
4 |
Водопостачання та водовідведення |
2032 |
7004 |
+4972 |
5 |
Шини автомобільні |
8880 |
7531 |
-1349 |
6 |
Заробітна плата основн. робітників. |
1889286 |
2811337 |
+922051 |
7 |
Єдиний соціальний внесок із заробітної плати основн. робітн., 22% |
415643 |
618494 |
+202851 |
8 |
Амортизація |
1409741 |
1654638 |
+244897 |
9 |
Дизинфекція, дезинсекція |
7504 |
13130 |
+5626 |
10 |
Пересипка ТПВ грунтом, |
95223 |
30096 |
+65127 |
11 |
Ремонт основних засобів |
15000 |
107340 |
+92340 |
12 |
Придбання молока |
0 |
51340 |
+51340 |
13 |
Аналізи грунту та повітря |
10250 |
38860 |
+28610 |
14 |
Загальновиробничі витрати |
685825 |
1971467 |
+1285642 |
15 |
Адміністративні витрати |
227844 |
511092 |
+283248 |
16 |
Витрати на збут |
0 |
15000 |
+15000 |
17 |
Інші витрати |
0 |
17867 |
+17867 |
Директор КП «Комунальник» В.С. Рибак
Економіст О.В. Антонова