ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ЧЕРВОНОГРАДСЬКОГО РАЙОНУ
Львівської області
В И К О Н А В Ч И Й К О М І Т Е Т
Р І Ш Е Н Н Я
28.01.2021 м.Червоноград № 3
Про створення спостережної комісії
Керуючись ст. 38 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.04.2004 р. № 429 „Про затвердження положень про спостережні комісії та піклувальні ради при спеціальних виховних установах ”, постанови Кабінету Міністрів України від 10.11.2010 р. № 1042 „Про внесення змін до Положення про спостережні комісії”, виконавчий комітет Червоноградської міської ради
ВИРІШИВ:
- Створити спостережну комісію у складі згідно з додатком.
- Затвердити Положення про спостережну комісію, що додається.
- Вважати таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету від 23.10. 2014 року № 193 „Про створення спостережної комісії”.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Коваля В.С.
Міський голова ( підпис ) Андрій ЗАЛІВСЬКИЙ
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Червоноградської міської ради
від 28.01.2021№ 3
СКЛАД СПОСТЕРЕЖНОЇ КОМІСІЇ
Коваль Володимир Степанович заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, голова комісії
Шаповалова Наталя Василівна провідний фахівець із соціальної роботи Червоноградського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, секретар комісії
Члени комісії:
Борис Тетяна Василівна директор Червоноградської міської філії ЛОЦЗ
Лобай Володимир Петрович директор Червоноградського міського центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді
Васько Іван Романович начальник відділу з питань надзвичайних ситуацій, оборонної та мобілізаційної роботи
Гуменюк Оксана Орестійна начальник Сокальського міськрайонного відділу філії Державної установи «Центр пробації » у Львівській області
Хайсанова Наталія Петрівна голова Червоноградської міської організації неповносправної молоді „Ніка” (за згодою)
Крухінець Сергій Володимирович голова громадської організації „Територія життя” (за згодою)
Турко Василь Петрович представник ГО «Червоноградська самооборона» (за згодою)
Костишин Наталія Олексіївна директор Червоноградського мiсцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги
Кудрик Іван Іванович голова постійної депутатської комісії з питань охорони здоров’я, праці та соціальної політики, освіти, культури, духовного відродження, сім’ї,молоді та спорту Червоноградської міської ради (за згодою)
Червінський Юрій Михайлович Голова Громадської ради (за згодою)
Керуючий справами виконавчого комітету ( підпис ) Георгій ТИМЧИШИН
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням виконавчого комітету
Червоноградської міської ради
від 28.01.2021 № 3
П О Л О Ж Е Н Н Я
про спостережну комісію виконкому Червоноградської міської ради
- Спостережна комісія виконкому Червоноградської міської ради (далі комісія) є органом здійснення громадського контролю за дотриманням прав і законних інтересів засуджених та осіб, звільнених від відбування покарань.
- Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Кримінально-виконавчим кодексом України, Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”, іншими актами законодавства, а також цим Положенням.
- Основним завданням комісії є:
1) організація громадського контролю за дотриманням прав і законних інтересів засуджених та осіб, звільнених від відбування покарання;
2) сприяння органам і установам виконання покарань у виправленні і ре соціалізації засуджених та створенні належних умов для їх утримання, залучення до цієї діяльності громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян;
3) організація виховної роботи за особами, умовно-достроково звільненими від відбування покарання, та громадського контролю за їх поведінкою протягом не відбутої частини покарання;
4) надання допомоги у соціальній адаптації особам, звільненим від відбування покарання.
- Відповідно до покладених завдань комісія:
1) разом з органами і установами виконання покарань вносять до суду за місцем відбування покарання засудженими подання щодо:
- умовно-дострокового звільнення від відбування покарання або заміни
неідбутої частини покарання більш м’яким;
- звільнення від відбування покарання вагітних жінок і жінок які мають дітей віком до трьох років.
2) на підставі інформації органів і установ виконання покарань ведуть облік осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання, організовують громадський контроль за поведінкою цих осіб та проведення виховних заходів за місцем їх роботи (навчання) і проживання протягом невідбутої частини покарання;
3) здійснюють заходи соціального патронажу щодо осіб, звільнених від відбування покарання, сприяють розвитку мережі центрів соціальної адаптації та інших установ і організацій, діяльність яких спрямована на надання цим особам допомоги у соціальній адаптації;
4) виконують інші функції відповідно до законодавства.
- Комісія має право:
- доручати членам комісії:
- відвідувати установи виконання покарань, вивчати стан матеріально-побутового та медико-санітарного забезпечення засуджених, умови їх праці та навчання, стан організації соціально-виховної роботи;
- брати участь у судових засіданнях під час розгляду спільних з органами виконання покарань подань щодо умовно-дострокового звільнення засуджених від відбування покарання, заміни не відбутої частини покарання більш м’яким, звільнення від відбування покарання вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років;
2) подавати клопотання про помилування засуджених та висловлювати свою думку по суті клопотання про помилування, що подає засуджений через орган виконання покарань;
3) одержувати від громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів виконання покарань, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності інформацію і документи, необхідні для виконання покладених на спостережну комісію завдань;
4) проводити особистий прийом засуджених, розглядати їх звернення та приймати за ними рішення;
5) заслуховувати на своїх засіданнях з питань, що належать до компетенції комісії, інформацію посадових осіб, органів і установ виконання покарань, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, які беруть участь у виправленні і ресоціалізації засуджених, вносити пропозиції щодо вдосконалення їх діяльності з питань дотримання прав і законних інтересів засуджених;
6) доручати представникам громадських організацій і трудових колективів (за їх згодою) проводити виховну роботу та здійснювати контроль за поведінкою осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання, протягом не відбутої частини покарання, координувати проведення цієї роботи;
7) заслуховувати на своїх засіданнях інформацію представників громадських організацій і трудових колективів, що здійснюють громадський контроль за особами, умовно-достроково звільненими від відбування покарання, про їх роботу (навчання) та поведінку в побуті, у разі потреби запрошувати та заслуховувати інформацію цих осіб;
8) вносити на розгляд органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо:
- вдосконалення діяльності органів і установ виконання покарань з питань дотримання прав і законних інтересів засуджених;
- поліпшення на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, індивідуально-профілактичної та виховної роботи із засуджуними до громадських або виправних робіт та особами, умовно-достроково звільненими від відбування покарання;
- удосконалення процесу підготовки до звільнення засуджених осіб;
- організації трудового та побутового влаштування осіб, звільнених від відбування покарання, сприяння їх соціальній адаптації.
- До складу комісії входять представники громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадяни.
Представники громадських організацій становлять, як правило, не менш як половину складу комісії.
- Голова комісії і секретар призначаються виконкомом міської ради. Заступник голови комісії обирається на її засіданні. Кількісний склад комісії визначається залежно від обсягу роботи, як правило, від 5 до 11 членів.
9.Спостережна комісія утворюється строком на 3 роки. Орган, який утворив спостережну комісію, повідомляє у засобах масової інформації про припинення повноважень комісії не пізніше ніж за 3 місяці до цього, а також про дострокове припинення членом комісії своїх повноважень.
Підприємства, установи і організації незалежно від форми власності, які бажають включити до складу комісії своїх представників, подають до органу, який утворює спостережну комісію, відповідні пропозиції, підписані керівником підприємства, установи або рішення керівного органу організації.
Окремі громадяни подають заяви, підписані особисто.
Повноваження спостережної комісії припиняються достроково органом, який утворив комісію, якщо прийняті спостережною комісією рішення суперечать законодавству та призвели до порушення прав, основних свобод і законних інтересів засуджених осіб або осіб, звільнених від відбування покарання. Факт такого порушення повинен бути підтверджений компетентним уповноваженим органом.
Рішення про новий склад спостережної комісії оприлюднюється протягом одного тижня після його прийняття. Підприємствам, установам і організаціям та окремим громадянам, пропозиції яких щодо кандидатур до складу спостережної комісії були відхилені, надається вмотивоване рішення органу, який утворив комісію.
- Голова спостережної комісії, його заступник, секретар та члени комісії беруть участь у її роботі на громадських засадах.
- Повноваження члена спостережної комісії припиняються достроково:
1) за його заявою;
2) за зверненням громадської організації, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації, що рекомендували особу до складу комісії;
3) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
4) у разі відсутності без поважних причин на трьох підряд засіданнях спостережної комісії;
5) не допускається делегування членами спостережної комісії своїх повноважень іншим особам.
- Організаційною формою роботи комісії є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше ніж один раз на місяць. Засідання комісії є правомірним, якщо на ньому присутні не менше як половина її складу.
- На засідання спостережної комісії можуть бути запрошені представники громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прокуратури, інших правоохоронних органів, засобів масової інформації та окремі громадяни.
- Під час розгляду на засіданнях спостережної комісії матеріалів стосовно засуджених присутність представника відповідного органу або установи виконання покарань є обов’язковою.
- Голова комісії:
1) організовує роботу комісії, розподіляє між її членами, контролює та перевіряє її виконання;
2) забезпечує підготовку та затверджує план роботи комісії на півріччя (рік), визначає коло питань, які підлягають розгляду на черговому засіданні;
3) бере участь особисто або доручає членам комісії брати участь у засіданнях комісій установ виконання покарань, які розглядають питання щодо зміни умов тримання засуджених осіб, умовно дострокового звільнення їх від відбування покарання, заміни не відбутої частини покарання більш м’яким, звільнення від відбування покарання вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років, та інформує про результати членів спостережної комісії;
4) представляє комісію з питань, що належать до її компетенції, в органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності;
5) щороку до 1 березня інформує громадськість через ЗМІ про результати діяльності комісії та подає відповідний звіт органу, який її утворив.
16.Спостережна комісія з питань, що належать до її компетенції, приймає рішення відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.
Рішення спостережної комісії оформляється постановою, яку підписує голова комісії.
Постанова спостережної комісії має бути розглянута відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності.
За результатами розгляду постанови спостережної комісії органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації незалежно від форми власності зобов’язані письмово повідомити спостережну комісію про заходи, вжиті для її виконання або обґрунтувати причини її невиконання.
Постанова спостережної комісії може бути оскаржена до органу, який її утворив, або до суду.
- Організаційно-технічне забезпечення діяльності спостережної комісії покладається на орган, який її утворив.
- Спостережна комісія має печатку та бланк із своїм найменуванням.
Номер рішення | |
Дата прийняття рішення | |
Чинність | |
Галузь |