ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ШЕПТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Р І Ш Е Н Н Я
|
Про важливість питання
розроблення бренду міської
територіальної громади
Керуючись статею 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про туризм», на виконання рішення виконавчого комітету Шептицької міської ради від 17.12.2024 №298, заслухавши доповідь відділу культури Шептицької міської ради про важливість питання розроблення бренду міської територіальної громади та прагнучи вдосконалити процес популяризації територіальної громади з адміністративним центром у місті Шептицький, Виконавчий комітет Шептицької міської ради
ВИРІШИВ:
- Доповідь відділу культури Шептицької міської ради про важливість питання розроблення бренду міської територіальної громади взяти до відома.
- Відділу культури Шептицької міської ради, відділу цифрової трансформації, інформаційної політики та прозорості Виконавчого комітету Шептицької міської ради, організаційному відділу Виконавчого комітету Шептицької міської ради спрямувати зусилля на забезпечення промоції громади.
- Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Коваля В.С.
Міський голова ( підпис) Андрій ЗАЛІВСЬКИЙ
Про важливість питання розроблення бренду
міської територіальної громади.
Дана доповідь підготовлена на виконання рішення виконавчого комітету Шептицької міської ради від 17.12.2024 №298 «Про затвердження плану роботи Виконавчого комітету Шептицької міської ради на 2025 рік», та стосується проблематики створення нової туристичної айдентики і брендбуку територіальної громади з адміністративним центром у м.Шептицький. Підняті в доповіді питання чи їх фінансування жодним чином не розглядаються як пріоритетні у час війни чи як альтернатива будь-яким заходам, що мають на меті захист та збереження кордонів і державності нашої Батьківщини, а є спробою окреслити важливість розроблення нового брендування задля економічного та туристичного зростання нашої громади у майбутньому.
Як відомо 2024 року Верховною Радою України місто Червоноград перейменовано на Шептицький, а топонім Червоноград визнаний законодавством таким, що підпадає під дію Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії». Відтак усі напрацювання щодо брендування, які були розроблені та затверджені раніше потребують перегляду та мають бути замінені на нові рішення.
Також треба відзначити, що всі попередні напрацювання стосувалися лише міста, проте зараз Шептицький є центром великої спільноти, територіальної громади з населенням близько 90 тис. осіб, що включає 2 міста, 1 селище міського типу та 11 сіл. Отож сучасний підхід в промоції регіону має бути більш ширшим та комплексним, повинен стосуватися усієї громади загалом.
Рішенням сесії Червоноградської міської ради від 19.09.2024 №2861 було затверджено Стратегію розвитку Червоноградської міської територіальної громади до 2027 року та перелік заходів з її реалізації, задля успішного функціонування громади, ефективного використання її ресурсів, залучення інвестицій та сталого зростання. Як і у будь-якій сфері належне просування продукту чи послуги в умовах ринку і конкуренції досягається якісним брендуванням та промоцією, що відображає унікальність, самобутність регіону, викликає довіру та зацікавленість у споживача чи інвестора.
Територіальні бренди – це є сучасна зброя для конкурентної боротьби між регіонами за матеріальні, людські чи інформаційні ресурси, є одними з найважливіших факторів конкурентних переваг, доходів, являються цінним економічним активом. Брендинг територій сприяє підвищенню конкурентоспроможності, завоюванню зовнішніх ринків, залученню інвесторів, туристів, нових мешканців тощо. Важливо розуміти, що бренд території, це не мова не лише про логотип чи гасло, а про створення «обличчя» громади, що буде рушієм в позитивному її сприйманні зовнішнім світом, в створенні нових образів, відходів від старих кліше, а що найголовніше – в змінах в ментальності самих мешканців.
Основним інструментом в брендуванні території є розробка та затвердження брендбуку. Брендбук – це унікальний збірник правил, який визначає уніфіковані способи та механізми з промоції території. Він містить чіткі вказівки щодо символіки, кольористики, шрифтів, звукового та візуального оформлення, а також визначає типові шаблони нанесення брендування міста на рекламні поверхні, у ЗМІ, вуличні білборди тощо.
Затверджений бренд повинен працювати на розвиток громади, а тут важлива консолідована співпраця влади, громади та бізнесу, які готові долучатися до змін та працювати над створенням іміджу та репутації своєї громади. Відтак в перспективі елементи брендбуку мають бути запропоновані мешканцям, установам та суб’єктам економічної діяльності до застосування у всіх сферах життя громади: в громадському просторі, сфері послуг чи продажу, готельно-ресторанній галузі, транспорті, рекламі, благоустрою вулиць та будівель, ознакуванню пам’яток тощо.
У процесі розробки бренду громади необхідно враховувати ряд принципів та важливих вимог серед яких – оригінальність, неповноторність та складність в копіюванні ідеї конкурентами. Тут неприйнятні шаблонні рішення чи повторення. В той же час головна суть бренду не повинна суперечити органічній ідентичності даної території. Чим повніше та влучніше буде відображена ідентичність громади в її символіці тим ймовірніше її позитивне сприйняття самими мешканцями, а також зовнішнім споживачем. Несприйняття ж затвердженого брендбуку громадою є одним з найбільших ризиків в його розробці та просуванню. Дослідження громадської думки населення регіону та залучення досвідчених спеціалістів з брендування територій є одними з пріоритетних завдань, які потребують серйозної та ґрунтовної роботи.
Вкрай важливим питанням є й те, що територіальний центр нашої громади названо на честь митрополита Української Греко-Католицької Церкви Андрея Шептицького, що створює додаткові моральні та етичні обмеження в розробці бренду і тут важлива думка широкої аудиторії зокрема релігійних діячів, фахівців з богослов’я та істориків.
Відтак рішенням міського голови від 27.01.2025 №23-р було створено робочу групу з питань брендингу та позиціонування територіальної громади з адміністративним центром у місті Шептицький, завданням якої є розробка брендбуку та концепції позиціонування громади, розробка матеріалів для представлення на заходах із популяризації громади на національному та міжнародному рівнях, підготовка інших інформаційних та презентаційних матеріалів громади, модернізація інформаційної платформи громади, планування участі громади в міжнародних заходах (виставках, форумах, конференціях), вивчення та реалізація найкращих практик у сфері брендингу та регіонального розвитку.
В процесі своєї роботи групою було проведено моніторинг сучасного ринку брендування територій в Україні, відбулися консультації з фахівцями зі створення та просування туристичних та комерційних брендів. За результатами діяльності робоча група надала свої висновки, у яких вважає за доцільне рекомендувати Шептицькій міській раді ініціювати процес створення брендбуку громади з центром у місті Шептицький з фінансуванням проєкту у розмірі до 500.000 грн. для замовлення послуги з брендування у компетентній організації. Попри те члени робочої групи вважають за необхідне розглянути можливість співфінансування зазначеного проєкту коштами з альтернативних джерел чи грантів.
На завершення слід сказати декілька слів про отриманий досвід та висновки, що були зроблені в процесі використання затвердженого в минулому брендбуку міста Червонограда «Червоноград – місто сильних». Даний документ був прийнятий рішенням сесії Червоноградської міської ради від 24.06.2021 №549 «Про затвердження туристичного бренду міста». Більше 3-ох років елементи цієї айдентики використовувалися здебільшого в культурній, туристичній та інформаційній сферах, зокрема у виготовленні святкових банерів, афіш, сувенірної та подарункової продукції, туристичних буклетах, оформленні цифрових матеріалів та сайтів. Проте масового застосування елементів брендбуку в громаді не спостерігалось. Відтак головними завданнями при впровадженні вже майбутньої айдентики громади вбачається розроблення міськими органами управління системних заходів зі стимулювання приватного сектору до застосування елементів затвердженого брендбуку, а також чітка спрямована робота з промоції бренду та підвищення його впізнаваності як серед місцевого населення так і за межами громади у інших регіонах.
Головний спеціаліст
відділу культури Шептицької міської ради (підпис) Юрій ГРИНІВ,
Номер рішення | 113 |
Дата прийняття рішення | 2025-05-20 |
Чинність | Чинне |
Галузь | Гуманітарна сфера |
Приєднані файли: |
№113 Рішення культура травень 2025.docx |