Соціальна послуга “Відшкодування вартості послуги

по догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня»”

  

 

 

 

Послуга з догляду за дитиною до трьох років “муніципальна няня”

Відшкодування вартості послуги «муніципальна няня» є щомісячною адресною компенсаційною виплатою заявнику послуги «муніципальна няня» за здійснення догляду за дитиною протягом місяця.

Муніципальна няня – будь-яка фізична особа – підприємець (КВЕД 97.00 та/або КВЕД 88.91) чи юридична особа (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), яка надає послугу з догляду за дітьми та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років, крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, батьків та опікунів дитини.

Компенсація виплачується у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, встановленої станом на 1 січня відповідного року (з 01.01.2024 року розмір мінімальної заробітної плати становить 7100 грн.). Компенсація послуги «муніципальна няня» виплачується в розмірі, який визначається з розрахунку 100% мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі, установленої на 1 січня відповідного року, за одну годину догляду, але не більше ніж 165 годин на місяць. Розмір компенсації послуги «муніципальна няня» не може перевищувати суму, сплачену заявником муніципальній няні.

На період воєнного стану та протягом 3 місяців після його припинення або скасування визначено перелік категорій дітей, на яких поширюватиметься послуга, а саме:

  • діти з інвалідністю до 6 років
  • діти до 6 років, які потребують паліативної допомоги і яким не встановлено інвалідність (раніше входила категорія дітей з тяжкими хворобами лише віком до 3 років)
  • діти до 3 років внутрішньо переміщених осіб (не залежно від наявності тяжких хвороб)
  • діти до 6 років, у кого один з батьків (опікунів) є особою з інвалідністю    I чи II групи (раніше – це діти віком до 3 років)
  • діти до 6 років, які проживають на територіях адміністративно-територіальних одиниць, де неможливо забезпечити функціонування закладів дошкільної освіти

Для заявників, що є внутрішньо переміщеними особами або які проживають на територіях адміністративно-територіальних одиниць, де неможливо забезпечити функціонування закладів дошкільної освіти визначені особливі критерії для призначення компенсації. Вони повинні або працювати, або бути фізичними особами – підприємцями, або здійснювати перепідготовку чи підвищення кваліфікації, або перебувати на обліку в центрі зайнятості не більше як 6 місяців, або брати участь в громадських роботах, або брати участь у заходах для забезпечення оборони України.

Для отримання компенсації подаються документи:

  • заява про надання компенсації послуги «муніципальна няня». 
  • акт про надану послугу «муніципальна няня».

До заяви додаються копії:

  • свідоцтва про народження дитини;
  • паспорта заявника послуги «муніципальна няня» з даними про прізвище, ім’я та по батькові, дату його видачі та місце реєстрації;
  • документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу районної у місті, сільської, селищної, міської ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);
  • довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок ІV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги (у разі потреби);
  • медичного висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність у дитини інвалідності (для дітей з інвалідністю);
  • довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення групи інвалідності (для осіб з інвалідністю).

2) заява про перерахування коштів для компенсації із зазначенням рахунка в установі банку;

3) копія договору між заявником послуги «муніципальна няня» та муніципальною нянею;

4) документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні вартості послуги «муніципальна няня», сплаченої заявником послуги «муніципальна няня» (виписка з банківського рахунка, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція) за місяць, в якому подано заяву.

Заявнику, що має статус внутрішньо переміщеної особи або проживає  на територіях адміністративно-територіальних одиниць, де неможливо забезпечити функціонування закладів дошкільної освіти, необхідно додати:

  • документ з основного місця роботи на кожного з батьків, що підтверджує зайнятість;
  • довідки про сплату єдиного внеску (довідка за формою ОК-7) (для фізичних-осіб підприємців);
  • довідки про перебування на обліку в статусі безробітних в центрі зайнятості;
  • рішення виконавчого органу міської ради про припинення діяльності закладів дошкільної освіти.

Передбачено, що до заяви про призначення компенсації заявником може надаватися свідоцтво про народження, яке видане компетентним органом країни перебування та легалізованого в установленому порядку не лише нотаріально, але і підписом особи, яка здійснила переклад, за умови наявності у такої особи свідоцтва (диплома) про кваліфікацію перекладача (копія якого додається також).

Відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною «муніципальна няня» призначається на строк здійснення догляду за дитиною, визначений у договорі, але не більш як до досягнення дитиною 3-х або 6-ти років.

Отримувач послуги «муніципальна няня» подає до 5 числа місяця, що настає за місяцем, в якому надано послугу документи, що підтверджують витрати на оплату вартості послуги «муніципальна няня», а також акт про надану послугу (документи можна подати в паперовій або електронній формі). У разі їх неподання в установлений строк, виплата компенсації послуги припиняється.

Заявник зобов’язаний протягом одного робочого дня проінформувати органи соціального захисту про розірвання договору, продовження строку його дії або про інші обставини, які можуть вплинути на надання послуги «муніципальна няня».

Важливо! Муніципальною нянею не можуть бути родичі першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Послуга «Муніципальна няня» не призначається батькам, які є батьками – вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства.

Компенсація послуги «муніципальна няня» не тягне за собою зміни розміру допомоги при народженні дитини.

Одержання отримувачами послуги «муніципальна няня» інших видів допомог не впливає на призначення та виплату компенсації послуги «муніципальна няня».

Компенсація послуги «муніципальна няня» не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надаються відповідно до законодавства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги з догдяду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі. 

 

      З 01.01.2020 набув чинності Закон України «Про соціальні послуги» (далі - Закон), статтею 13 якого передбачено виплату компенсації за догляд фізичним особами, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі (далі – компенсація за догляд на професійній основі).

      Розмір компенсації за догляд на професійній основі визначається з розрахунку 70 відсотків мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі за одну годину догляду за однією особою, але не більше 360 годин на місяць.

       Компенсація за догляд на професійній основі виплачується фізичним особам - надавачам соціальних послуг, які не перебувають у трудових відносинах, не є фізичними особами - підприємцями, не провадять незалежної професійної діяльності (наукової, літературної, артистичної, художньої, освітньої або викладацької, а також медичної, юридичної практики, у тому числі адвокатської, нотаріальної діяльності тощо), не перебувають на обліку як безробітні.

      Компенсація за догляд на професійній основі виплачується відповідно до тристороннього договору про надання соціальних послуг з догляду, що укладається у письмовій формі між фізичною особою - надавачем соціальних послуг з догляду, отримувачем соціальних послуг з догляду або його законним представником та структурним підрозділом з питань соціального захисту населення

        Однією з істотних умов такого договору є кількість годин надання соціальних послуг з догляду на місяць.

     Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації за догляд на професійній основі затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06.10.2021 № 1040 «Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі» (далі - Порядок).  Детальніше.

 

Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами




Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами

 

Відповідно до ст. 7 Закону України “Про Державну допомогу сім’ям з дітьми”

право на державну допомогу у зв’язку з вагітністю та пологах мають вагітні жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного страхування, а саме:

  •   жінки з числа військовослужбовців Збройних сил, Державної прикордонної служби, СБУ;
  •   жінки, звільнені з роботи у зв’язку з ліквідацією підприємства, установи та організації      незалежно від форми власності;
  •   жінки, зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні;
  •   аспірантки, докторантки, студентки вищих навчальних закладів 1-4 рівня акредитації та професійно-технічних навчальних закладів;
  •   непрацюючі жінки;
  •   жінки, зареєстровані як суб’єкт підприємницької діяльності, які не сплачують страхові внески до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Розмір допомоги для непрацюючих 25 відсотків розміру встановленого законом прожиткового мінімуму для працездатної особи з розрахунку на місяць:

з 01.01.2024 р.— 757,00 грн   

Для  призначення допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами особами, подається  інформація про номер запису в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я про сформований медичний висновок про тимчасову непрацездатність категорії «Вагітність та пологи» або видана лікувально- профілактичним закладом довідка встановленого зразка, 

 а також:

  • заява матері, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
  • паспорт;
  • довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру;
  • довідка з основного місця служби, навчання про те, що жінка служить, навчається;
  • довідка ліквідаційної   комісії про те, що жінка звільнена з роботи у зв’язку з ліквідацією підприємства, установи та організації;
  • довідка центру зайнятості про те, що жінка зареєстрована в центрі зайнятості як безробітна.

Особи, які усиновили чи взяли під опіку дитину протягом двох місяців з дня її народження, подають рішення про усиновлення чи встановлення опіки.

При подачі копій документів обов’язково подаються оригінали для звірки.

 

Допомога при народженні дитини

 

 

Відповідно до ст. 10-12  Закону України “Про Державну допомогу сім’ям з дітьми” право на допомогу при народженні дитини надається одному з батьків дитини, усиновителю чи опікуну, які постійно проживають разом з дитиною, з метою створення належних умов для її повноцінного утримання та виховання.

Допомога призначається за умови , якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше ніж через 12 календарних місяців після народження дитини .

       Допомога при народженні дитини надається у розмірі – 41280 грн. Виплата допомоги здійснюється одноразово при народженні  дитини з 01.01.2024 р. – 10320 грн.,    решта суми допомоги  виплачується протягом наступних 36 місяців у розмірі  860,00 грн.

Для призначення допомоги при народженні дитини подають такі документи:

  • заява одного з батьків (опікуна, усиновителя) що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (заповнюється в управлінні);
  •  паспорт;
  •  довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру;
  •  свідоцтво про народження дитини;
  •  рішення суду про усиновлення чи відповідних органів про встановлення опіки – для усиновителів      та опікунів.

Уряд України ухвалив постанову, якою надано можливість подавати документи на призначення допомоги при народженні дитини під час тимчасового перебування за кордоном!

У повоєнний період батьки, у яких народилася дитина під час тимчасового перебування за межами України, тепер можуть дистанційно подати документи на призначення допомоги при народженні дитини.

            Для цього необхідно:

 ✓ відкрити рахунок в банку для соціальних виплат (такий рахунок можливо відкрити віддалено без необхідності особистого відвідування); 

✓ заповнити заяву про призначення допомоги при народженні дитини (форма заяви за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0145-23#Text); 

✓ до заяви додати видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини; 

✓ надіслати засобами поштового зв’язку заяву та документи, що засвідчують народження дитини до органу соціального захисту населення за своїм зареєстрованим (задекларованим) місцем проживання (перебування) в Україні. 

           Термін звернення за допомогою становить 12 місяців після народження дитини

 

 

 

Допомога на дітей одиноким матерям




   

Відповідно до статті 18-1 Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” право на допомогу на дітей мають одинокі матері ( які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновителі, якщо у свідоцтві про народження дитини ( рішенні про усиновлення дитини) відсутній запис про батька ( матір ) або запис про батька ( матір ) проведено в установленому порядку державним органом реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері ( батька, усиновителя ) дитини.

       Право на допомогу на дітей одиноким матерям мають вдова та вдівець з дітьми, мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, шлюб між якими було розірвано до дня смерті, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника або соціальну пенсію.

      Допомога на дітей одинокім матерям виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між 100% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, а саме:  

       —  до 6 років з 01.01.2024 р. – 2563,00 грн.;

       —  від 6 до 18 років з 01.01.2024 р. – 3196,00 грн.;

       —  від 18 до 23 років з 01.01.2024 р. – 3028,00 грн.

та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців. Попередні шість місяців становлять два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям (далі – період, за який враховується дохід).

Для призначення допомоги на дітей одиноким матерям  подають такі документи:

     1) заява про призначення допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (заповнюється при зверненні);

     2) декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (заповнюється при зверненні);

     3) довідка про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

     4) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданий відділом державної реєстрації актів цивільного стану, із зазначенням підстави для внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;

     5)  свідоцтво про народження дитини.

    Усиновлювачі подають також рішення про усиновлення дитини.

    Інформація про склад сім’ї заявника зазначається в декларації.

      Вдови та вдівці подають копію свідоцтва про смерть одного з подружжя та довідку про те, що вони не одержують на дітей пенсію в разі втрати годувальника або соціальну пенсію.

 При подачі копій документів обов’язково подаються оригінали для звірки.

 Допомога на дітей одиноким матерям не призначається, якщо:

       1) у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, та не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобували освіти за денною формою здобуття освіти, не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи.

Допомога на дітей одиноким матерям у зазначеному випадку призначається, якщо особи протягом періоду, за який враховуються доходи:

сплатили або за них сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців;

доглядали за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного в медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку, за дітьми, хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу(інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IY ступеня, за дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідності, за особою з інвалідністю I групи, за особою з інвалідністю II групи внаслідок психічного розладу, за дитиною з інвалідністю віком до 18 років, а також за особами, які досягли 80-річного віку; надавали соціальні послуги з догляду відповідно до законодавства;

       2) особи, які входять до складу сім’ї, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям, здійснили купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатили (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних згідно із соціальною нормою житла та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування) на суму, яка на дату купівлі, оплати перевищує 50 тис. гривень;

       3) у власності сім’ї є друга квартира (будинок), крім житла, яке розташоване в населених пунктах, зазначених у переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії  або на тимчасово окупованих Російською Федерацією.

       4) у власності сім’ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа).

Наявність (відсутність) у власності членів сім’ї транспортних засобів зазначається у декларації.

         Якщо у складі сім’ї є непрацюючі працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, і протягом цього періоду зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні менше трьох місяців або які (за яких) не сплатили (не сплачено) мінімального розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи, допомога на дітей одиноким матерям призначається:

не більше ніж на два шестимісячних періоди, якщо:

– у складі сім’ї є особа з інвалідністю, яка згідно з висновком лікарсько-консультаційної комісії потребує постійного стороннього догляду;

– відсутність будь-яких джерел для існування пов’язана з тривалою хворобою одного та/або кількох членів сім’ї.

 

Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування




 

Відповідно до статті 16  Закону України  “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається особам, визначеним в установленому порядку опікунами чи піклувальниками дітей, які внаслідок смерті батьків, позбавлення батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклуваня.

       Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, надається у розмірі, що становить 2,5 розміру прожиткового мінімуму, а саме:

       –  до 6-ти років з 01.01.2024 р.– 6407,50 грн.;

      –   від 6-ти до 18 років з 01.01.2024 р.– 7990,00 грн.

          Для дитини відповідного віку, на дітей з інвалідністю, над якими встановлено опіку чи піклування, – 3,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку максимальний розмір становить:

       –  до 6-ти років з 01.01.2024 р.– 8970,50 грн.;

      –   від 6-ти до 18 років з 01.01.2024 р.– 11186,00 грн.

    Якщо на дитину (дитину з інвалідністю) виплачуються призначені в установленому порядку пенсія, аліменти, стипендія, державна допомога (крім державної соціальної допомоги, що виплачується на дітей з інвалідністю відповідно до законодавства), розмір допомоги на дитину, над якою встановлено опіку чи піклування, визначається як різниця між 2,5 розміру прожиткового мінімуму (для дитини з інвалідністю, над якою встановлено опіку чи піклування, – 3,5 розміру прожиткового мінімуму) для дитини відповідного віку та розміром призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги. При цьому розмір призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги враховується як середньомісячний розмір зазначених виплат, отриманих на дитину за попередні 12 календарних місяців.

       Для одержання допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування подаються такі документи:

  • заява опікуна чи піклувальника про призначення допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (заповнюється в управлінні);
  •  паспорт;
  •  довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру;
  •  копія рішення про встановлення опіки чи піклування;
  •  копія свідоцтва про народження дитини;
  •  довідка про реєстрацію місця проживання опікуна ( піклувальника) та дитини;
  •  довідка про місячні розміри пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги, що призначені на дитину.

      При подачі копій документів обов’язково подаються оригінали для звірки.

 

Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів



 

Тимчасова допомога призначається у разі, коли: відомості про одного з батьків (платника аліментів), які внесено до Єдиного реєстру боржників у зв’язку з несплатою ним аліментів; стосовно одного з батьків здійснюється кримінальне провадження або він перебуває на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення волі, якого визнано в установленому порядку недієздатним, а також перебуває на строковій військовій службі; місце проживання (перебування) одного з батьків не встановлено.

    Тимчасова допомога призначається дитині віком до 18 років.

     Тимчасова допомога не призначається, якщо: дитина перебуває під опікою чи піклуванням або на повному державному утриманні; відсутні відомості про одного з батьків (платника аліментів) у Єдиному реєстрі боржників; заявнику місячний строк не подав необхідних документів, які додаються до заяви.

     Для призначення тимчасової допомоги одержувач подає:

    Заяву за формою, затвердженою Мінсоцполітики (заповнюється в управлінні); свідоцтва про народження дитини; декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за    призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї). Інформація про склад сім’ї заявника зазначається в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

    Залежно від підстав, на яких призначається тимчасова допомога, додатково подаються такі документи:

  • рішення суду(виконавчий лист) про стягнення з одного з батьків аліментів на дитину;
  • довідка державної виконавчої служби, що підтверджує факт не сплати аліментів одним з батьків протягом шести місяців, що передують місяцю звернення; довідка відповідної установи про здійснення стосовно одного батьків кримінального провадження або про його перебування на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення волі, визнання його в установленому порядку недієздатним, а також перебування на строковій військовій службі; повідомлення органу внутрішніх справ проте, що місце проживання (перебування) одного з батьків дитини не встановлено.

Відповідальність за достовірність наданої інформації щодо неодержання аліментів або щодо їх розміру покладається на одного з батьків.

У разі поновлення виплати аліментів один з батьків зобов’язаний в триденний строк письмово повідомити про це органу

соціального захисту населення для припинення виплати (перерахунку) раніше призначеної тимчасової допомоги.

 

 

Державна соціальна допомога  малозабезпеченим сім’ям




  

Державна соціальна допомога призначається і виплачується малозабезпеченим сім’ям, які постійно проживають на території України та з поважних або незалежних від них причин мають середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму для сім’ї.

   Розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім’ї та середньомісячним сукупним доходом малозабезпеченої сім’ї. 

   Середньомісячний сукупний дохід малозабезпеченої сім’ї ― обчислений у середньому за місяць дохід усіх членів малозабезпеченої сім’ї, одержаний ними протягом шести місяців.

   Шість місяців становлять два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги.

   У сукупному доході для визначення права на отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям враховується грошовий еквівалент пільг за спожиті житлово-комунальні послуги.

   До стабілізації економічного становища в Україні прожитковий мінімум для сім’ї та розмір державної соціальної допомоги визначається з урахуванням рівня забезпечення прожиткового мінімуму.

    Рівень забезпечення прожиткового мінімуму встановлюється виходячи з можливостей державного бюджету і затверджується одночасно з прийняттям закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

    Згідно ст.9 Закону України ”Про Державний бюджет України на 2024 р.”  Рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України ”Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” встановлюється для працездатних осіб у сумі:

 з 01.01.2024р. – 1665,40 грн.;

для осіб,які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю:

 з 01.01.2024 р. –  2361,00 грн

для дітей віком до 6 років:

 з 01.01.2024 р. –  3588,20 грн.;

для дітей віком від 6 до 18 років:

 з 01.01.2024 р. –  4474,40 грн. 

для дітей віком від 18 до 23 років ( за умови навчання):

 з 01.01.2024 р. –  4239,00 грн.

 Максимальний розмір державної соціальної допомоги не може перевищувати розміру прожиткового мінімуму для малозабезпеченої сім’ї.

 Для призначення допомоги подаються документи:

1) заяву про призначення допомоги, що складається за формою, встановленою Мінсоцполітики;

2) декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, складену за формою, встановленою Мінсоцполітики;

3) довідки про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення.

         Інформація про склад малозабезпеченої сім’ї заявника зазначається в декларації.

        Заява та декларація вважаються такими, що не подані, у разі внесення не у повному обсязі відомостей про членів малозабезпеченої сім’ї (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи іншого документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті).

 Державна соціальна допомога не призначається, якщо:

         1) у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, та не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобували освіти за денною формою здобуття, не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи.

 Державна соціальна допомога у зазначеному випадку призначається, якщо особи протягом періоду, за який враховуються доходи:

сплатили або за них сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців;

доглядали за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного в медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку, за дітьми, хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу(інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IY ступеня, за дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідності, за особою з інвалідністю I групи, за особою з інвалідністю II групи внаслідок психічного розладу, за дитиною з інвалідністю віком до 18 років, а також за особами, які досягли 80-річного віку; надавали соціальні послуги з догляду відповідно до законодавства;

         2) особи, які входять до складу малозабезпеченої сім’ї, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням державної соціальної допомоги здійснили купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатили (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних згідно із соціальною нормою житла та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування) на суму, яка на дату купівлі, оплати перевищує
50 тис. гривень;

          3) у власності малозабезпеченої сім’ї є друга квартира (будинок), крім житла, яке розташоване в населених пунктах, зазначених у переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або  тимчасово окупованих Російською Федирацією.

          4) у власності малозабезпеченої сім’ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа).

 

 

 

Виплата одноразової винагороди матерям-героїням




 

Відповідно до Порядку виплати одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2011 р. № 268 виплачується одноразова винагорода.

     Почесне звання “Мати – героїня” є державною нагородою та присвоюється жінкам, які народили та виховали до восьмирічного віку п‘ятьох і більше дітей, у тому числі дітей, усиновлених у встановленому законодавством порядку, враховуючи вагомий особистий внесок у виховання дітей у сім’ї, створення сприятливих умов для здобуття дітьми освіти, розвитку їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей.

     Присвоєння почесних звань провадиться указами Президента України. 

     Відповідно до пункту 5 Порядку, розмір одноразової винагороди матерям-героїням обчислюється виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого з 1 січня року, в якому жінці було присвоєно почесне звання.

    Для отримання винагороди жінка, якій присвоєно почесне звання, подає такі документи:

  • заяву про виплату винагороди із зазначенням способу виплати відповідно до пункту 6 цього Порядку;
  • копію сторінок паспорта з даними про прізвище, ім’я та по батькові, місце реєстрації;
  • реквізити особистого банківського рахунку.

 

 

 

 

 

Про нововведення для одержувачів субсидій

 

 

 

 

З 23 вересня 2022 року набули чинності зміни у порядку призначення житлової субсидії.Відповідно до змін, з 1 грудня 2022 року повноваження про призначення, нарахування і виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг переходить від органів соціального захисту населення до органів Пенсійного фонду України.  

Таку субсидію призначають з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується так:

·         на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;

·         на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

Зважаючи на переміщення людей в нашій країні, відтепер не враховується до середньомісячного сукупного доходу громадянам при розрахунку житлової субсидії:

- допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам;

- компенсація для покриття понесених витрат, пов’язаних з розміщенням в своєму житловому приміщенні внутрішньо переміщених осіб за програмою «Прихисток».

Також поширено порядок розрахунку житлової субсидії на оплату електроенергії домогосподарствам, які внаслідок збройної агресії рф проти України залишилися без централізованого постачання теплової енергії та/або постачання природного газу і використовують побутові електроприлади для обігріву житлових приміщень, на всі території, які розташовані в районі проведення бойових дій або які перебувають у тимчасовій окупації.

Крім того, переглянуті критерії надання житлових субсидій особам, яким надається допомога по частковому безробіттю, а також людям, які втратили роботу в період воєнного стану, передбачивши можливість призначення субсидії з урахуванням фактично отриманих доходів у розмірі допомоги по безробіттю.

Також передбачено надання права на отримання житлової субсидії особам, які:

1.     мають у власності декілька житлових приміщень або будинків, право власності на які набуто шляхом успадкування;

2.     належать до складу домогосподарства і перебувають за кордоном у період дії воєнного стану;

3.     мають заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, яка утворилась в період дії воєнного стану.

До 30 листопада 2022 року заяви приймають структурні підрозділи з питань соціального захисту населення лише в електронній формі через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або через Портал Дія за зареєстрованим/задекларованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання).

3 1 грудня 2022 року ці заяви прийматимуть органи Пенсійного фонду України, у тому числі у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, засобами Порталу Дія) незалежно від місця проживання.

Також заяви з необхідними документами для призначення субсидії у будь-який час приймають у сільських, селищних, міських радах територіальної громади або військової адміністрації та ЦНАПах за зареєстрованим/задекларованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання), які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження уповноваженому органу (з 1 грудня -  органам Пенсійного фонду України).

Всі зазначені зміни дозволять забезпечити вчасність та ефективність надання житлових субсидій, що особливо актуально в умовах опалювального сезону.

Упродовж жовтня-листопада поточного року органи соцзахисту проведуть масовий автоматичний перерахунок субсидій на опалювальний період. Після цього, упродовж грудня 2022 року – березня 2023 року всі особові справи про одержувачів житлових субсидій будуть передані органам Пенсійного фонду України

 

 

 

Приєднані файли:
Поширити: